بیانیه حزب کمونیست کارگری در مورد وضعیت وخیم کرونا در ایران و سیاست های جمهوری اسلامی

مرگ و میر ناشی از کرونا بار دیگر در ایران اوج گرفته است. اکثر قریب به اتفاق شهرهای بزرگ کشور طبق گزارشات حکومتی در وضعیت قرمز و سیاه قرار گرفته اند. تعداد ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از این بیماری بسرعت افزایش یافته است. در برخی استانها تعداد مبتلایان جدید حداقل پنج برابر بیشتر شده است. مسئولین بیمارستان ها و مقامات شهری میگویند اجازه خبررسانی در مورد تعداد تلفات کرونا را ندارند و این یک قانون است. مدیرعامل بهشت زهرا گفته است در طول تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا این شرایط هرگز تکرار نشده است. اینها نشانه مرگ و میری بسیار بالاتر از رقم ۳۰۰ مرگ در شبانه روز است که توسط مقامات حکومت اعلام میشود. مدیر عامل بهشت زهرا گفته است تنها در تهران در عرض ۲۴ ساعت ۱۰۰ نفر بدلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند. حتی اگر این رقم حقیقت داشته باشد که ندارد، نشان میدهد که تعداد مرگ و میر در کشور بسیار بالاتر از آمار حکومتی است.

در کشورهایی که دست به کار تزریق واکسن کرونا شده اند مرگ و میر به شدت کاهش یافته است اما خامنه ای خرید واکسن های معتبر را ممنوع و مردم را از حق سلامتی محروم کرد. خودشان واکسن ها را بموقع زده اند و مردم را بی دفاع رها کرده اند و آیت الله هایشان تجویز مزخرفات میکنند. خودشان علیرغم واکسن خود را قرنطینه کرده اند و مردم تنگدست و محروم را به حال خود گذاشته اند. روحانی گفته است انشاء الله در تابستان واکسن ایرانی آماده خواهد شد و بخش خصوصی میتواند دست به کار خرید واکس از خارج شود و جواب او را وزیر خودش داده است که واکسن فرآورده حساس و بیولوژیک است. ماست فروش و سیمان فروش و پلاسکو فروش می‌خواهد واکسن بیاورد؟! حکومت خودش تعداد کمی واکسن وارد کرد که صرف مقامات و فرماندهان و شکنجه گران و مفتخورها شد و بقیه را در بازار سیاه به قیمتی معادل دو سال درآمد یک کارگر به فروش گذاشت. حتی چند عدد واکسن که بطور نمایشی قرار بود به پاکبانان آبادان زده شود به مدیران شهرداری زده شد!

در برخی کشورها به مردمی که درآمد پایینی دارند و یا بدلیل کرونا ناچار به ترک کار خود شده اند حقوقی تعیین کرده اند و معالجات ناشی از بیماری کرونا رایگان است، اما در جمهوری اسلامی نه تنها کوچکترین کمکی در اختیار مردم قرار نگرفت بلکه هزینه سرسام آور معالجه را نیز مردمی باید بپردازند که برای نان شب محتاجند. مردم فقیر و محروم برای تامین زندگی خود را به آب و آتش میزنند و کارگران و بازنشستگان برای نقد کردن چندرغاز حقوقشان مجبور به تظاهرات میشوند و بدلیل بی امکاناتی قربانی بیشتری میدهند.

وضعیت جاری حاصل نهایت لاقیدی و سیاست های جنایتکارانه حکومت در قبال مردم است.از پنهان کاری در مورد شیوع کرونا در ماههای اول تا ادامه پرواز به چین و تشویق مراسم های مذهبی و باز گذاشتن امامزاده ها، عدم تامین تجهیزات ایمنی در بیمارستانها، پر کردن زندان ها، تحویل خرافه به جای امکانات درمانی و واکسن به مردم وتهدید و دستگیری مردم بدلیل افشای واقعایت مربوط به فاجعه کرونا، سیاست های حکومت اسلامی در ۱۴ ماه گذشته است که صدها هزار نفر را قربانی کرده است.

مردم هم واکسن رایگان و مطمئن میخواهند، هم درمان رایگان میخواهند، هم حقوق پایه همگانی و هم آزادی زندانیان سیاسی و خالی کردن زندان ها را. از جمله کارگران نفت و همینطور تشکل های مختلف کارگران، معلمان و بازنشستگان در بیانیه های خود ضمن اعتراض به سیاست های حکومت خواهان واکسن استاندارد، همگانی و رایگان شده اند و پرستاران در طوماری که تاکنون هفت هزار نفر امضا کرده اند به منع آنها در استفاده از تجهیزات ایمنی به بهانه ترس بیماران و عدم رسیدگی به سایر خواست های حق طلبانه شان اعتراض کرده اند.

فاجعه کرونا در ایران سند جنایت جمعی حکومت فاسد و ددمنشی است که جان و سلامت شهروندان برای او کمترین ارزشی ندارد. حکومت فاسد و جنایت اسلامی کنار کرونا علیه مردم ایستاد و مستقیما عامل و مسئول اشاعه کرونا و مرگ صدها هزار نفر شد.

درمان رایگان و واکسن فوری، استاندارد و رایگان و همگانی، حقوق پایه همگانی به همه مردمی که درآمد کافی ندارند، تامین فوری تجهیزات کافی به کادر درمان، آزادی زندانیان سیاسی و خالی کردن سایر زندان ها خواست همه مردم است. حول این خواست ها متحد شویم، از بیانیه های کارگران و معلمان و بازنشستگان و طومار اعتراضی پرستاران حمایت کنیم و جبهه قدرتمندی علیه حکومت جنایتکار و ضد انسان اسلامی سازمان بدهیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷ آوریل ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *