ترکيه با قلبش آمده است، که از ريحانه دفاع کند!

رسانه هايی در ترکیه نوشتند، تصمیم دادگاه در ایران، شوک جهانی را بدنبال را داشت!
تظاهرات در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در دفاع از ریحانه
روز ۵ ماه مه به فراخوان دو حزب( دمکرات خلق) و( کنگره دمکراتیک خلق) و همچنین نهاد شورای زنان تجمعی در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول تشکیل شد. تظاهرات کنندگان خواهان لغو فوری حکم اعدام ریحانه شدند.
خبر محکومیت یک زن جوان به اعدام که در جریان دفاع از خود یک ضربه به یک مرد زده ، وسیعا در رسانه های ترکیه منعکس شد. روزنامه حریت و رسانه های خبری متعدد در این مورد نوشتند :
یک دختر ۲۶ ساله به اسم ریحانه جباری یک کارمند قبلی وزارت اطلاعات را ظاهرا به قتل رسانده است در سال ۲۰۰۷ مرتضی عبداللهی سربندی سعی کرده به این دختر تجاوز کند ، این دختر مدعی است که در جریان دفاع از خود یک ضربه به او زده است.
این دختر جوان هفت سال قبل که فقط ۱۹ سال داشت، بدلیل انجام کار بعد از چند بار تماس تلفنی با مقتول قرار گذاشته و ظاهرا رهسپار محل کاراو شده است
در آنجا او مورد تعرض قرار میگیرد و خود میگوید در جریان دفاع از خود فقط یک ضربه زده است. جباری را در زندان اوین در انفرادی برده و به او اجازه نداده اند با خانواده اش تماس بگیرد او از ملاقات با وکیل محروم بوده است . بعدها او وکیل داشته و وکلای او مدعی هستند که در محل جنایت اسنادی وجود داشته که دادگاه به آن توجه نکرده است. اخیرا از سوی وکلای او اعلام شد که حکم قطعی شده و ممکنست هر لحظه اجرا شود.
دادگاه عالی حکومت اسلامی اعلام کرده بود که همه راههای قانونی طی شده و این دختر جوان با طناب دار اعدام میشود. خبر احتمال اجرای حکم اعدام ریحانه وسیعا در دنیا پخش شد و اینکه دادگاه به اسناد و مدارک بی توجهی کرده وسیعا در همه جا منعکس شد. سازمانهای مدافع حقوق انسان، مخالفین اعدام و سازمان ملل به این حکم اعتراض کرد. محکومیت به اعدام یک دختر جوان که در جریان دفاع از حود ضربه ای به یک مرد زده در دنیا با شوک فراوان روبرو شد.
کمپین نجات ریحانه ، یکی از بزرگترین و موثرترین کمپین ها در افشا سیستم قضاوت جمهوری اسلامی و برای دفاع از جان و حیثیت محکومین به اعدام در ایران است.
اکنون ۱۶۹هزار نفر طومار اعتراض به حکم اعدام ریحانه جباری را امضا کرده اند، این یک موفقیت بسیار بزرگ است. از سراسر جهان هزاران نفر به یاری ریحانه شتافته اند.
در آلمان گروه های مدافع حقوق انسانی در این کشور فراخوان یک روز دفاع از ریحانه داده و ۱۰ ماه مه شنبه هفته آینده قرار است در شهرهای مختلف آلمان با ابتکارات مختلف به یاری ریحانه بشتابند.
ما از همگان دعوت میکنیم که به این کمپین بزرگ پیوسته و کمک کنند جان ریحانه را نجات دهیم.
کمپین نجات ریحانه جباری
۷ ماه مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *