Coronavirus COVID-19 single dose small vials and multi dose in scientist hands concept. Research for new novel corona virus immunization drug.

« کرونا در خوزستان و دزدی بی شرمانه واکسن »

در شرایطی که گسترش کرونا در خوزستان بشدت نگران کننده شده و به گفته مقامات حکومتی، اکنون این استان در وضعیت سیاه قرار دارد، روز جمعه بیست و هفتم فروردین ماه خبر دزدی آشکار و بی شرمانه سهمیه واکسن کرونای کارگران پاکبان و خدمات شهری آبادان توسط اعضای شورای اسلامی شهر آبادان افشا شد.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، مسئولان شورای اسلامی این شهر با سوء استفاده از سهمیه کارگران پاکبان شهرداری، برای خود واکسن کرونا تزریق کردند.

بی شرمانه تر از این دزدی اما توجیهی است که این مقام درمانی آورده و می گوید رئیس و دیگر اعضای شورای اسلامی چون ماسک بر چهره داشته اند، بنابراین تشخیص آنها برای کادر درمان ممکن نبوده و با این ترفند توانسته اند واکسن دریافت کنند.

هر چند مشخص نیست واکسن های تزریق شده از چه نوعی بوده و اکنون گفته می شود یکی از مسئولین شورای اسلامی چند ساعت پس از تزریق واکسن با لخته شدن خون و ابتلا به کرونا برای درمان به تهران منتقل شده است، اما نکته اینجاست که اقلیتی مفتخور و زالو صفت به خود حق می دهند از بی تامینی و بی حقوقی کارگران به هر شکل ممکن بهره ببرند.

این اقدام کارگزاران رژیم اسلامی در شورای اسلامی شهر آبادان خصلت نمای ماهیت واقعی نظام دزدسالار مذهبی حاکم در ایران است. حکومت و سیستم مافیائی ای که بر پایه باند بازی، دزدی، استثمار، چپاول و کشتار بنا نهاده شده است.

کرونای جهش یافته اکنون فاجعه بار تر از گذشته شده و با سرعت تهاجمی بیشتری در استان خوزستان در حال گسترش است. وضعیت شهرهای آبادان و اهواز به رنگ سیاه درآمده و شرایط در شهرهای دیگر خوزستان هم وخیم گزارش می شود.

مردم می گویند روزانه صدها نفر به خاطر ‌کرونا میمیرند، گورستانها پر شده است و بیمارستانها به دلیل نداشتن جای کافی نمیتوانند پذیرش کنند. اما با این حال تمام هیئت های مذهبی بدون رعایت هیچ گونه محدودیتی مراسم خود را برگزار می کنند. با این همه مقامات وزارت بهداشت گفته اند باید فضا برای مجالس مذهبی و حتی نماز جمعه در مناطق قرمز را فراهم کنیم. از شهرهای مسجدسلیمان و ایذه هم گزارش می شود که تمام تخت های آی سی یوی بیمارستان ها تکمیل هستند و سردخانه ها مملو از اجساد است.

بار مراجعه به مراکز درمانی آبادان هم از آغاز شیوع کرونا تا‌کنون بی سابقه بوده است. گزارش های رسمی حکومت حاکی از آن است که قریب به ده درصد از ۶۵ هزار و ۵۵ جانباخته کرونا مربوط به استان خوزستان است.

با وجود این شرایط اسفبار حکومت نه تنها خود را موظف به حفظ سلامت و جان مردم نمی داند بلکه آنها را مقصر شیوع کرونا معرفی می کند و به طور واقعی جامعه بی دفاع را در برابر این بیماری به کام این بیماری مرگبار رها کرده است.

باید در مقابل سیاست های ضد انسانی نظامی که حتی از رنج و بیماری مردم هم به دنبال کسب منفعت برای باندهای مافیایی خود است و مجوز واردات واکسن را به آنها داده است و برای خود دکانی جدید باز کرده است، ایستاد و وسیعا دست به اعتراض زد.

حکومت در قبال سلامت و حفظ جان یکایک مردم مسئول است و باید به سرعت با تامین معیشت مردم هر چه سریعتر در شهرها محدودیت ها و ممنوعیت های لازم را برقرار نماید. باید مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری مرگبار و مصون نگاهداشتن مردم تجهیزات لازم به رایگان در اختیار مردم قرار گیرد. واکسیناسیون فوری، رایگان و عمومی حق مسلم همه مردم است. با فشار گذالشتن بر گرده این جانیان، با اعتراضی سراسری باید در مقابل این سیاست ضد انسانی و جنایتکارانه حکومت در قبال کرونا ایستاد و خواستها و مطالبات خود را به کرسی نشاند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان

۲۸فروردین ۱۴۰۰، ۱۷آپریل ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *