خود گويد و خود خندد!

پاسخی به اظهار لحیه محمد جواد لاریجانی در مورد کمپین نجات ریحانه جباری
محمد جواد لاریجانی در یک مصاحبه که در تاریخ ۶ اردیبهشت در خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران حکومت اسلامی منتشر شده است، در مورد ” حقوق بشر” و کمپین ریحانه جباری نیز اظهار لحیه کرده است. او در این مصاحبه انتقادات احمد شهید به سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران و خواست لغو حکم اعدام ریحانه از سوی احمد شهید را ” چرت و پرت” نامیده و با پررویی و بی ادبی و وقاحت از اعدام وقتل و جنایت حکومت اشان دفاع کرده است. به بخش هایی از این مصاحبه توجه کنید!
تسنیم: آقای دکتر به مباحث حقوق بشری و پیگیری برخی پروژه‌ها درباره ایران از سوی اروپایی‌ها و آمریکا اشاره کردید. آیا بعد از توافق ژنو، فشارها به ایران در این مباحث، بیشتر شده است؟ منظور من فشارهای پشت‌پرده و در مذاکرات است؛ والاّ مباحث آشکار که کاملاً گویای موضوع هست.
. لاریجانی: “امروز دیگر مسائل حقوق بشری از حالت محرمانه خارج شده و به یک جبهه بسیار خشن و تعرض‌آمیز و وقیحی علیه ما تبدیل شده است، مثلا در مورد این متهمی که ریحانه جباری نام دارد که به اعدام محکوم هست، یک متهمی به اعدام محکوم شده، تمام غرب موضع‌گیری کردند و آقای احمد شهید یک گزارشی را به کمیساریای عالی داده و گفته که این خانم قربانی نظام فاقد صلاحیت قضایی ایران است. در واقع از روی ناچاری این حرف را زده، زیرا اگر این آدم که محکوم به اعدام شده و وبلاگی نوشته بود، می‌گفت دارند وبلاگ‌نویسان را اعدام می‌کنندو …
. *گزارش احمد شهید، گزارش فرد جسور و کم‌خرد است. اگر او یک آدم حرفه‌ای بود، مسیر دادرسی این فرد را بررسی می‌کرد، مثلا دادستان چگونه کیفرخواست را خواند و می‌گفت که اینجا این اشکالات هست و اگر در دادگاه محکوم می‌شد، می‌گفت که در دفاع او این اشکالات وجود داشت. در دادگاه تجدید‌نظر تایید می‌شد، اشکالاتی را می‌گرفت و در دیوان عالی هم همین‌طور. بعد از همه این‌ها استیذان رئیس قوه است البته مجازات‌های عمده در هیچ جای دنیا چنین مسیری ندارد. او نتوانسته هیچ اشکالی پیدا کند، این پرونده باز بوده و وکیل داشته و نتوانسته یک دانه اشکال پیدا کند، نهایتا این چرت‌و‌پرت‌ها را گفته و این هم به یک موضع‌گیری از طرف کمیساریا تبدیل شده است
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/349328
این پاسخ لاریجانی به احمد شهید است، میگوید اگر وبلاگ نویس را اعدام میکردیم میگفتند به دلیل وبلاگ نویسی و اگر افراد اپوزیسیون را اعدام میکردیم میگفتند بدلیل فعالیت سیاسی، خوب معلوم است که باید چنین کرد، شما هر حرکت و نقد و فعالیت علیه حکومت اسلامی را با اعدام پاسخ میدهید و معلوم است که منتقدین و معترضین به جنایات حکومت شما به همه این اعدامها اعتراض کنند.
اگر ستار بهشتی را بکشید و یا فرزاد کمانگر و یا دلارا دارابی و یا هر انسان دیگری به هر بهانه ای و اگر در دوره حکومت روحانی رییس جمهورتان روزی دو نفر بکشید و در چند ماه ۴۲۵ نفر اعدام کنید معلوم است که بشریت مترقی به جنایات و خون ریختن حکومت خون ریز شما اعتراض میکند و اتفاقا نهادهای بین المللی مجبور میشوند زیر فشار این اعتراضات افکار عمومی حرفی بزنند و اعتراضی بکنند.
اکنون یک کمپین گسترده و بین المللی با امضا ۱۶۱۰۰۰نفر گلوی حکومت شما را گرفته و میگوید اعدام بس است!
لاریجانی ادعا میکند که پرونده ریحانه سیاسی نیست و یک دختر محکوم به اعدام شده و ایشان منتظر نظر خانواده مقتول هستند، همه چیز از نظر این جناب عادی است و دارد از حقوق بشر اسلامی دفاع میکند به همین راحتی خوب یک ” نفر” را به اعدام محکوم کرده ایم و داریم کارمان را میکنیم ، چرا احمد شهید عصبانی شده است؟ انگار درمورد آب خوردن حرف میزند و نه زمینه سازی برای کشتن یک جوان!! و اتفاقا چگونگی زمینه سازی برای قتل ریحانه جباری.
یک دختر در معرض تجاوز جنسی قرار میگیرد و سپس در جریان دفاع از خود ، یک چاقو به فرد متعرض میزند و این فرد کشته شده است. ظاهرا دستهایی پشت پرده بودند که این دختر ۱۹ ساله را با کتک زدن و شکنجه کردن و کشیدن ناخن پا مجبور به اعتراف کرده و پرونده را کاملا سیاسی کرده و همین امروز نیز به او فشار می آورند که بگوید چه کسی یک همکار قبلی وزارت اطلاعات که ظاهرا بعدا با بخش برون مرزی سپاه همکاری تجارتی میکرده، کشته است. از این سیاسی تر میتوان کیسی را سراغ داشت؟
جناب به روی خود نمی آورد. ایشان وظیفه اصلی اش اینست که وقیح باشد و با پررویی و لبخند از جنایت و خون ریختن دفاع کند. شغلش در حکومت اسلامی ” دفاع از حقوق بشر اسلامی است” البته چه کسی نمیداند که او یکی از افراد مثلث شوم قدرت در ایران است یک برادر رئیس مجلس حکومت اسلامی است، دومی رییس قوه قضاییه یعنی امضا کننده حکم اعدام ریحانه و ریحانه ها و سومی وظیفه راست و ریس کردن و نمک حقوق بشری روی کل این فاجعه ریختن را به عهده دارد، هر سه اما پرونده های قطور دزدی دارند که طبعا بین خودشان اینرا هم به راحتی، حل و فصل میکنند.
به این جناب دکتر اسلامی که ظاهرا یکی از استراتژیست های حکومت اسلامی است، میگویم. درست به این حرفهای من دقت کند:
این پرونده به همت اعتراض میلیونی مردم و به همت امضا ۱۶۱۰۰۰ نفر، دارد از طرف همه مردم بازخوانی میشود. ما کاری کردیم که این پرونده به یک موضوع سیاسی در ایران تبدیل شده و حکومت اسلامی و مثلث شومی که بقول شعله پاکروان مادر ریحانه این سرنوشت را برای ریحانه رقم زد، مجبور شده علنی ودر مقابل چشم مردم از این حکم اعدام دفاع کند. حرفهای این سه نفر یعنی شعبانی عنصر وزارت اطلاعات در این پرونده و وکیل خانواده سربندی، شاملو بازپرس پرونده و تردست قاضی پرونده به بی آبرویی مطلق سیستم قضایی شما منجر شده است.
منهم میگویم وقت نیست والا تناقضات این داستان بسیار زیاد است. در اینجا به چند نکته توجه کنید!
نکته اول اینست که ریحانه میگوید در جریان دفاع از خود درمقابل یک نفر که قصد تجاوز به او را داشته دست به چاقو برده است و در هر جای دنیا و هر دستگاه قضایی در دنیا، به این موضوع یعنی دفاع در مقابل تعرض و قصد تجاوز توجه کرده و اینرا به عنوان یک عامل مخففه به حساب می آورند. شما و دستگاه کذایی اتان اینرا قبول نکرده اید.نه فقط این قاضی کثافت شما، به ریحانه در رسانه علنی توهین میکند و لجن پراکنی میکند و نفرت خود از ریحانه و زنان آزاده در ایران را جار میزند!
در هر دستگاه قضایی عادی در دنیا، یک متهم به قتل را دستگیر و زندانی کرده و به او حق میدهند که وکیل بگیرد و سپس در نهایت بی طرفی و با توجه به این امر که اصل بر برائت متهم است با اورفتار میکنند. در مورد ریحانه که لاریجانی او را با تحقیر ” این متهمی که ریحانه جباری نام دارد” نام میبرد، سوال اینست که او را در زندان شکنجه کرده اند، چرا؟ این استراتژیست پررو و وقیح جمهوری اسلامی که در نهایت بی تفاوتی و سنگدلی از اعدام یک دختر جوان دفاع میکند باید به ما و به دنیا بگوید چرا ناخن پای او را کشیده اید؟
سوال بعدی اینست که الان که در مورد این پرونده که از نظر جناب دکتر همه چیز عادی و روال قانونی داشته است، چرا بازپرس و قاضی و این و آن که اظهار نظر میکنند، این همه تناقض در حرفهایشان هست؟ یک سوال محوری اینست چاقویی که گفته میشود ریحانه، مرتضی سربندی را کشته چند سانت بوده؟ ۲۵، ٣۰، ۵۰ و یا بیشتر؟
دستگاه قضایی شما که چنین با افتخار از آن حرف میزنید، حتی در مورد آلت قتاله تناقض گویی میکند تو خود حدیث مفصل بخوان…
در مورد کاندوم در محل ملاقات سربندی و ریحانه، قاضی با وقاحت میگوید ریحانه تن فروش بوده و آنجا کاندوم برده بودند و در مورد داروی بیهوشی در شربت روی میز، یکی میگوید داروی مسهل بوده و دیگری میگوید داروی ضد اسهال بوده است. آیا این پرونده را اگر در مقابل یک محصل حقوق در هر جای این دنیا قرار دهید به سیستم قضایی شما نمی خندد و بیشتر از آن به ریش جنابعالی که با قیافه و ژست پروفسور مابانه و مثلا ” عاقلانه” از این افتضاح آشکارحکومت اتان و قضاوت اتان با وقاحت و پررویی دفاع میکنید، پوزخند تلخی نمیزند ؟ چرا که با این افتضاح کامل دارید از حکم اعدما یک دختر دفاع میکنید، در حالیکه همه چیز حکایت از یک پرونده سازی بیشرمانه و عجولانه دارد.
لاریجانی با افتخار میگوید:
ما پای احکام و نظام اسلامی محکم ایستاده‌ایم. اتفاقا ما قصاص را یک حکم بسیار نورانی می‌دانیم، الان هم که اجرای حکم به تأخیر افتاده فکر می‌کنند که فشارهای آنها موثر بوده، در حالی که ما همیشه در اجرای قصاص این پا و آن پا می‌کنیم که اولیای دم رضایت دهند، نه اینکه خجالت بکشیم از این و آن. قصاص از حدود احکام اسلامی است و ما آن را قاطعانه انجام می‌دهیم و افتخار هم می‌کنیم.
افتخار به طناب دار ، فقط نشان میدهد که با چه بیمارانی در ایران طرف هستیم. حقوق بشر هر چه باشد، غرب و شرق هر چه بگویند، کشتن انسان کجا و در کدام مکتب بجز اسلام و مکتب های دیکتاتور منش شبیه به این، معنای دفاع از حقوق بشر داشته است. خوشبختانه جوامع بشری رشد کرده اند و اعدام یعنی قتل عمد دولتها را ممنوع کرده اند. اعدام و قتل انسان در هیچ جا و در هیچ شرایطی دفاع از حقوق هیچ بشری نیست. اعدام قتل عمد و جنایت علیه بشریت است و باید در همه جا فورا ممنوع شود.
اعدام برای این حکومت که در ایران با دریایی از خشم و نفرت مردم روبرو است یک مکانیزم دفاعی است . یک حکم بسیار نورانی است برای دفاع از جانیان و دزدان اسلامی، همین! هر چه مردم منزجرتر و متنفرتر ازاین وقیحان اسلامی میشوند، اینها بیشتر میکشند. اما مسئله اساسی اینست تا کی و تا چه حد میتوانید با خون ریختن بمانید و بچاپید.
جناب مدافع ” حقوق بشر اسلامی” !
نگاه کن که خانواده های مقتول دارند علیرغم میل شما و برادران وقیح اتان، طناب دار را آتش میزنند با جنبش بخشش در ایران که همین هفته جان حداقل ۱۷ نفر محکوم به اعدام را نجات دادند. کمپین نجات ریحانه و کمپین های این چنینی علیه اعدام دارد حربه اعدام و ترساندن و ایجاد وحشت در بین مردم معترض را از دست شما در می آورد. اینجا دیگر آخر خط است جناب لاریجانی! همدیگر را خواهیم دید آن زمان نیز باید به ما متوسل شوید که نگذاریم مردم شما را با عمامه هایتان در خیابانها دار بزنند. ما جلوی اعدام شما هم خواهیم ایستاد.
پاسخ این سبعیت و سنگدلی و وقاحت های شما را مردم در اعتراضات گسترده و در سرنگون کردن حکومت اتان، و در دادگاههای علنی و مردمی خواهند داد. اینرا به تو و اعوان و انصار حکومت اسلامی اتان قول میدهم.
مینا احدی
۲۸ آوریل ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *