r6

سخنرانی مینا احدی در دو دانشگاه دوسلدرف و وین

افشاگری در مورد سیستم قضایی جمهوری اسلامی و پرونده ریحانه جباری

r6
مینا احدی اخیرا در دو دانشگاه دسلدرف در آلمان و دانشگاه وین در اطریش سخنرانی کرد. در دانشگاه دسلدرف دعوت کنندگان در ابتدا فیلمی در مورد صیغه در ایران نشان دادند، فیلمی که به همت یک فیلمساز ایرانی – آلمانی تهیه شده و نگاهی دارد به موضوع صیغه در ایران و نگاه آخوند و حکومت اسلامی به این موضوع و نگاه زنان و یا مردم به این پدیده.
در دانشگاه دسلدرف بعد از نمایش فیلم دو سخنران در مورد این پدیده ، سخنرانی کردند و سپس به سوالات حاضرین پاسخ دادند. مینا احدی در این سخنرانی در عین حال به قوانین زن ستیز اسلامی و همچنین موضوع سنگسار و اعدام در ایران اشاره کرد و نگاهی داشت به کمپین دفاع از سکینه محمدی آشتیانی و کمپین نجات ریحانه.
در دانشگاه وین موضوع سخنرانی احدی در کنار چهار سخنران دیگراز جمله هارتموت کراوس، دانیل کراوسه و .. تحت عنوان ” پشت لبخندهای روحانی” بود. احدی در این سخنرانی مفصل به چگونگی بیرون آمدن روحانی از صندوقهای کذایی رای در حکومت اسلامی و به ” نرمش” در مقابل دوول غربی و کوتاه آمدن از شعارهای ضد امریکایی و یا کم کردن سرعت شتاب برای دستیابی به سلاح اتمی از سوی حکومت اسلامی و رفتار وحشیانه تر حکومت اسلامی با مردم ایران حرف زد. او به اعدامهای گسترده در دوره روحانی، تحقیر و توهین زنان و تقلا برای پس راندن زنان و همچنین حمله به زندانیان و قتل خاموش تعدادزیادی از فعالین سیاسی در زندانها و … اشاره کرد. و نگاهی داشت به جنبش علیه اعدام در ایران و کمپین گسترده ریحانه جباری و یا جنبش بخشش و مقابله خانواده های مقتول در ایران در مقابل اعدامها . این سخنرانی با استقبال وسیعی در این کنفرانس روبرو شد. بزودی ترجمه فارسی سخنرانی مینا احدی را در اختیار عموم قرار خواهیم داد.

r7
کمیته بین المللی علیه اعدام
۲۸ آوریل ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *