“من یک انسانم”

زنده باد جنبش روشنگری و اعلام کیفرخواست علیه یک دستگاه جنایت و انسان کشی!
نامه یک وکیل دادگستری به تردست
خطاب به آقای حسن تردست قاضی( سابق) صادر کننده حکم قصاص ریحانه جباری

باتوجه به مصاحبه شما باروزنامه قانون که بی پروا به وکلای دادگستری تاخته اید وبه شهادت همین مصاحبه بنا به اعتراف خودتان درزمان قضاوت درضمن دادرسی بر علیه وکلای متهم اظهار نظر می کردید ، بدوا از شما سئوال می کنم ،شغل فعلی جنابعالی چیست ؟
آیا شما نام محمد صفر امجدیان وحسن حشمتیان را شنیده اید !؟
آیا شما نام قاضی (سابق ) الهی زاده دادرس شعبه 1156 دادگاه عمومی تهران را شنیده اید و از فرجام ایشان اطلاع دارید !؟
آیا می دانید در یک پرونده وباجرم انتسابی مشترک محمد صفر امجدیان و حسن حشمتیان توسط قاضی الهی زاده برخلاف قانون با جلوگیری از دفاعیات من وبابستن دست بند به دستان من واخراج ازدادگاه که وکیل تعیینی محمد صفر امجدیان بودم با انجام مراسم قسامه بدون تشریفات قانونی ،هردو نفر به اعدام محکوم شدند .محمد صفر امجدیان حضوری … حسن حشمتیان غیابی !
محمد صفر امجدیان بیگناه موکل من بود و شیرین عبادی وکیل اولیای دم ، او دریک سحرگاه مظلومانه به دار آویخته شد . جوی را که خانم شیرین عبادی ( مخالف اعدام !!!!) ساخته بود وبرخی رسانه های ناآگاه به آن دامن می زدند … محمد صفر اعدام شد … مقابل چشمان من وبدون حضور خانواده اش – که علیرغم درخواست موکل به عنوان آخرین تقاضای یک محکوم به اعدام – پشت درهای زندان اوین بودند واجازه ورود نیافتند …
… و آقای حسن تردست جنابعالی چند سال بعد ، پس از عمری قضاوت، کسوت وکالت پوشیدید ووکالت حسن حشمتیان را پذیرفتید و آیا حسن حشمتیان هم اعدام شد !؟ نشد !!!!
من نه درماجرای ریحانه جباری نه وکالت ازکسی دارم ونه محکوم را می شناسم ونه مقتول را به عنوان یک انسان دراین مقوله ورود کرده ام …
حیات وممات ما انسانها بدست آن خالق یکتاست … باشرافت وانسانیت زندگی کنیم … این چند صباح عمر می گذرد … یاد بگیریم از روی جنازه انسانها رد نشویم …
شاید شما حتی ممکن است بتوانید رضایت اولیای دم ریحانه جباری را کسب کنید ولی یک لحظه جلوی آینه خودرا بنگرید وببیینید کی هستید ودر این روزگار وانفسا چه می کنید و چه می گوئید ؟….
محمد علی جداری فروغی وکیل پایه یک دادگستری 3/2/1393
این یک نامه و یک پاسخ به تردست است، ما از همه مردمی که فرزندان و عزیزان آنها به هر دلیل و بهانه ای قربانی این دستگاه شدند دعوت میکنیم وارد این جنبش اعتراضی شده و بنویسند و کیفرخواست اعلام کنند. این یک جنبش آماده سازی دادگاهی است مثل دادگاه نورنبرگ برای محاکمه فاشیسم این دوران، جنبش اسلامی و حکومت اسلامی ایران!
کمپین نجات ریحانه آغاز شد و دنیا را متوجه تاریک خانه های یک حکومت کرد که قربانی تجاوز را اعدام میکند. اصلا مهم نیست ریحانه چه کرده و یا هر متهم و محکوم به اعدامی چه کرده، مهم اینست که دنیای متمدن اعدام و قتل خونسردانه توسط دولت به اسم دفاع از عدالت را متعلق به قرون وسطی دانسته و قبول ندارد. مهم اینست که الان اعدام در بسیاری از کشورها ممنوع است.
وقتی یک جنبش بزرگ بین المللی با ۱۶۰۰۰۰ امضا کننده آمد و گفت، نمیگذاریم یک دختر جوان را بکشید، ابتدا پشت خانواده مقتول سنگر گرفتند و گفتند هیس د رمورد قانون قصاص حرف نزنید که خدایی است و حق اولیای دم است و اگر حرف بزنید خانواده مقتول جری تر میشوند و حتما ریحانه کشته میشود.
این تاکتیک رژیم بود برای باز نشدن سر بحثها.
اما این کمپین نخ قره قره ای را باز کرد که دیگر انتها ندارد. چرا که باید در مورد همه چیز حرف زد تا دنیا بداند چگونه دستگیر میکنند، چگونه پرونده میسازند، چگونه شکنجه میکنند و چگونه از زن متنفر هستند و چگونه به راحتی آب خوردن حکم اعدام میدهند و انسان میکشند و سپس دستهای خونین خود را شسته با خدای خود راز و نیاز میکنند و برای آن دنیا و بهشت موعود نیز برای خود و جنایتکاران حرفه ایشان جا رزرو میکنند.
قبل از سرنگون کردن حکومت اسلامی، تاریکخانه ها با نور مبارزه مردم روشن میشود. همه باید پاسخگو باشند در مقابل یک دستگاه جنایت سازمان یافته چه گفتند و چه کردند؟
ایران کشور عجایب است ، در یک سو حکومت با خون و جنایت و بی عدالتی و رذالت مطلق، در مقابل مردم ایستاده است و در سوی دیگر مردمی مدرن و مترقی و انسان دوست که در بدترین شرایط برای حقوق انسانی خود مبارزه میکنند، دارند سنت های جدید دفاع از حرمت انسانی را پایه گذاری میکنند. مبارزه علیه سیستم قضایی ناعادلانه این حکومت یک مبارزه مهم است.
حکومت اسلامی ایران، حکومت فاشیسم عریان است. اینرا باید به دقت دید و با صراحت کامل در موردش گفت و نوشت.
یک عده ، یک جنبش و چهر ه ها و شخصیت هایی همواره در کنار این دستگاه سرکوب و جنایت وحشتناک ایستاده و آنرا جلوی چشم مردم، قابل تحمل و قابل اصلاحات نشان داده اند. اینها ایستاده اند و نگذاشته اند این دستگاه جهنمی فروریزد!
مردم ایران در دو جبهه جنگیده اند. با حکومت و دستگاه جنایت و خون ریزی اسلامی و با اصلاح طلبان نان به نرخ روز خور و مدافعین حکومت اسلامی و در این مبارزه پیشرفتهای زیادی داشته اند.
این دستگاه سرکوب مقدس، باید روزی در همین دنیا برای ساختن جهنمی که با خون و جنایت ارتزاق میکند، جوابگو باشد. و اینک در مقابل چشم مردم ایران و دنیا، تاریک خانه هایشان به نور مبارزه مردم ایران و دنیا کمی روشن میشود و همه میتوانند ببینند که در آن پایین ، چه خبر است و چه خون و چرک و کثافتی زیر سایه حکومت اسلامی در جریان است و چگونه میکشند و میزنند و می چاپند و سپس دعا میخوانند و پول پارو میکنند.
مردم آزاده!
اینک قبل از سرنگون شدن حکومت اسلامی، به یمن مبارزه و اعتراض شما، پرونده ریحانه جلوی چشم همه شما بازخوانی میشود. این بیانگر رشد مبارزه علیه اعدام در ایران است.
به جنبش افشاگری از جنایات و سرکوبگریهای سیستم قضاوت جمهوری اسلامی بپیوندید! تجارب خود را بازگو کنید! کمک کنید تاریکخانه هایشان را جلوی چشم بشریت مدرن و مترقی بازگو کنیم و کیفرخواست خود را علیه این حکومت و سران ریزو درشت آن اعلام کنیم.
مینا احدی
۲۷ آوریل ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *