تجمع اعتراضی معلمان دانشسرایی در ۴ شهر و کارگران آبفا در اهواز و خرمشهر

اطلاعیه خبری

-روز ۱۷ فروردین نیروهای دانشسرایی در شهرهای شیراز، بوشهر، اصفهان و کرج در اعتراض به حذف سنوات فاصله‌ی خدمتی شان تجمع کردند. این اقدام بازنشستگی این معلمان را دچار وقفه و اشکال میکند.

  • صبح امروز ۱۷ فروردین تعدادی از اپراتورهای اداره آب و فاضلاب اهواز به نمایندگی از طرف نزدیک به هزار نفر از اپراتورها در آبفای خوزستان در اعتراض به خلف وعده ها در پرداخت مطالبات معوقه، مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند و خواستار پاسخگویی و دخالت مستقیم شخص استاندار شدند. این کارگران سه ماه مزد و عیدی سال ۹۹ را طلب دارند. بعلاوه چندین ماه است که حق بیمه آنها پرداخت نشده است. به گفته کارگران از زمان ادغام آبفای اهواز با شرکت آبفار مشکلات آنها بیشتر شده و این ادغام را تعرضی به کار و معیشت خود میدانند. از جمله هر ماه حقوق خود را به صورت‌ علی‌الحساب دریافت می‌کنند و میزان دریافتی آنها حتی نسبت به سایر کارگران قراردادی کمتر است و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود. خواست این کارگران افزایش و پرداخت فوری دستمزدهایشان است. هر کدام از این کارگران ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند.
  • حدود ۴۰ نفر از کارگران آبفای خرمشهر از روز شنبه ۱۴ فروردین تا کنون با تجمع مقابل این اداره خواستار پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود هستند. این کارگران از دی ماه ۹۹ تا کنون مزدی دریافت نکرده اند. بعلاوه عیدی آنها پرداخت نشده است.
  • امروز سه شنبه ۱۷فروردین ۱۴۰۰ کارگر شرکتی و حجمی شرکت توزیع برق با خواست استخدام دائمی و قطع دست پیمانکاران درمقابل مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند. در چند ماه اخیر این چندمین بار است که این کارگران برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع میزنند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ فروردین اسفند ١٤٠٠، ۶ آپریل ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *