اطلاعیه برگزاری کنفرانس تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

کنفرانس تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری در روزهای شنبه و یکشنبه ٢٧ و ٢٨ مارس سال جاری با شرکت نزدیک به ۱۲۰ نفر از اعضا و کادرهای تشکیلات خارج و اعضای رهبری حزب و همینطور میهمانان به صورت آنلاین برگزار شد. کنفرانس با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت برای گرامی‌داشت یاد جانباختگان آغاز به کار کرد. حمید تقوایی لیدر حزب، سخنران افتتاحیه کنفرانس خارج کشور بود. او با اشاره به نقطه عطف‌های تعیین کننده سیاسی در اوضاع سیاسی ایران، به موقعیت ویژه حزب و بویژه نقش حزب در ایجاد ظرفها و کانالهای مبارزاتی برای روی‌آوری و اتکا هرچه بیشتر فعالین جنبش سرنگونی، جنبش کارگری و جنبش‌های حق طلبانه به حزب و سیاست‌ها و رهنمودهای حزبی پرداخت. وی همچنین موفقیت‌ها و چالش‌های پیش رو را یادآور شد و جهت‌گیری‌های اساسی حزب در خارج کشور برای پاسخگویی به این دوره پرشتاب سیاسی را مورد تاکید قرار داد.
پس از تصویب آئین‌نامه و دستور کار کنفرانس، محمد شکوهی دبیر تشکیلات خارج کشور، به شرح گزارش کارکرد تشکیلات پرداخت. او با تأکید بر تأثیر جهت‌گیری‌های اساسی در طی این دوره در مورد نقش اجتماعی حزب در مبارزات جاری، سمت و جهت دادن به تشکیلات خارج و منطبق کردن آن با اعتراضات وسیع اجتماعی در داخل کشور و جلب پشتیبانی جهانی برای منزوی کردن جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌ها صحبت کرد و ضمن تأکید بر دستاوردهای چشمگیر تشکیلات خارج با اشاره با کمبودها و نواقص، به سطح بالای انتظارات از حزب اشاره کرد.
سپس مسئولین واحدهای حزب در کشورها و شهرهای مختلف از کانادا، اروپا و استرالیا و همینطور سازمان جوانان حزب گزارش تشکیلات را تکمیل کردند. گسترش جغرافیایی حزب بویژه در ترکیه بسیار مورد توجه قرار گرفت. مسئولین حزب و نهادهای مورد حمایت حزب از فعالیت‌ها و کمپین‌های متنوع در دفاع از مبارزات آزادیخواهانه مردم در ایران، علیه حضور مقامات جمهوری اسلامی، علیه اعدام، برای آزادی زندانیان سیاسی، سازمان دادن دفاع از حق پناهندگی و علیه دیپورت پناهندگان، جلب همبستگی با جنبش کارگری در ایران، جنبش بی‌خدایان، جنبش رنگین کمانی‌ها و برای بایکوت جمهوری اسلامی گزارشاتی ارائه دادند.
کنفرانس در ادامه به بحث و اظهار نظر شرکت کنندگان پیرامون گزارشات ارائه شده به کنفرانس، ارزیابی از پیشرفت ها و دستاوردهای این دوره پرکار پرداخت. فعالیتهای دوره گذشته و گزارشات دست اندرکاران نشان داد که حزب در خارج کشور پویا و رزمنده، متحد و یکپارچه مجموعهٔ چشمگیری فعالیت را با موفقیت به پیش برده است. شکل دادن به فضای فعال سیاسی علیه جمهوری اسلامی در خارج کشور و تاثیر گذاری بر جو سیاسی خارج کشور، افزایش نفوذ و اعتبار حزب و چهره‌های حزبی و و سعت و تنوع این فعالیت‌ها از نکات مورد توجه گزارش بود.
حضور چهره‌های جوان در کنفرانس و بحث و اظهار نظر آنها، نشان می‌داد که نفوذ حزب در میان نسل جوان گسترش یافته و روی‌آوری آنها به حزب و عضو شدن در حزب به سرزندگی و بشاش بودن حزب افزوده است.
کنفرانس در ادامه وارد مبحث پلاتفرم آتی فعالیت حزب در خارج کشور شد. در این قسمت با یک ارزیابی سیاسی از دوره‌ای که گذشت، با جهت گیریهای سیاسی که این دوره حزب داشت، مباحث مهمی در مورد فعالیت رو به آینده حزب مطرح شد. موضوع بایکوت جمهوری اسلامی، گسترش حضور و دخالتگری حزب در خارج کشور و در میان ایرانیان مقیم خارج، ایجاد ظرف‌های مبارزاتی و جلب و جذب اکتیویست‌های جنبش‌های اعتراضی به حزب، سبک‌ کار جدید و مدرن منتج از مباحث سیاسی این دوره حزب، گسترش فعالیت و حضور در مدیای اجتماعی، در کنار ایجاد سازمان و تشکیلاتی که رابطه ارگانیک تری با اعضا و کادرهای حزب بویژه اعضای تازه حزب و آموزش و ارتقای آنها و سازماندهی آنها را تأمین کند، نکات مهم جهت‌گیری‌هایی بود که در کنفرانس مورد بحث قرار گرفت.
در بخش انتخابات، کنفرانس ١٣ نفر را برای عضویت در کمیته خارج کشور حزب انتخاب کرد. اعضای کمیتهٔ منتخب کنفرانس عبارتند از: داوود آرام، عبدالله اسدی، سیامک بهاری، آذر پویا، طه حسینی، سیامک زارع، محمد شکوهی، تهمینه صادقی، اندیشه علیشاهی، عباس ماندگار، سیاوش مدرسی، جمیله میرکی، بابک یزدی.
در بخش اختتامیهٔ کنفرانس حمید تقوایی محورها و جهت‌گیری‌ فعالیت‌های آتی حزب در خارج کشور را یک بار دیگر مورد تأکید قرار داد.
کنفرانس با دو روز پرکار، با گزارشات پرشور به همراه پیشنهادات سازنده و راهگشا برای هرچه گسترده تر کردن فعالیتهای حزب و دخالتگری در اوضاع متحول بویژه در خارج کشور به کار خود پایان داد.
در اولین جلسه کمیته منتخب، رفقا سیاوش مدرسی بعنوان دبیر و بابک یزدی بعنوان خزانه دار انتخاب شدند.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
اول آوریل ٢٠٢١

سوسیالیسم راه نجات مااست
به حزب کمونیست کارگری بپیوندید

تقاضای عضویت و همکاری، ارسال پیام و گزارش از طریق:
پیامگیر تلگرام: @wpi_tamas
و یا با ارسال پیام به شماره 0046700447425 سيگنال ، واتساپ و تلگرام
اینستاگرام
فرم مقدماتی عضویت در حزب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *