1may

به پیشواز اول مه برویم

فرصت زیادی به اول ماه مه، ١١ اردیبهشت نمانده است. اول مه خصلتا روز کیفرخواست علیه سرمایه داری و تمام مصائب آنست. در ایران اول مه، روز کیفرخواست علیه بساط توحش و بردگی سرمایه داری حاکم و سرکوبگری هایش است.
اول ماه مه، روز همه مردم است. باید اجتماعی و وسیع به استقبال روزجهانی کارگر رفت.
در شرایط پرتلاطم جنبش کارگری و فضای پر التهاب جامعه اول ماه مه به عنوان یک روز اعتراضی سراسری جایگاه سیاسی بسیار مهمی دارد.
اعتراض به زندگی زیر خط فقر، تامین معیشت برای همه از جمله کارگران بیکار، اعتراض به تبعیض ها و نابرابری ها و فاصله فاحش طبقاتی در سطح جامعه، اعتراض به زندان و اعدام و سرکوبگری های حکومت، اعتراض به دزدی ها و اختلاس ها و تاکید بر آلترناتیو اداره شورایی، هم اکنون محور های سراسری اعتراضات همه بخش های جامعه را تشکیل میدهد. از همین رو امروز بیش از هروقت پیوند عمیقی بین اعتراضات بخش های مختلف طبقه کارگر و ٩٩ درصدی های جامعه وجود دارد. گفتمان بر سر دستمزد و حقوق بالای ۱۲ میلیون و حق داشتن یک زندنگی شایسته انسان یک حلقه مهم برای جلب حمایت اجتماعی همه بخش های مختلف جامعه برای تبدیل اول ماه مه به یک روز سراسری اعتراض همه مردم است.
تحرک مبارزاتی وسیع در جنبش کارگری و فضای اعتراضی رادیکال و حق طلبانه در کل جامعه پر تلاطم، بدون شک رنگ و روی خود را به اول ماه مه، روز جهانی کارگر که در پیش است، میگذارد. این شرایط زمینه های برپایی یک اول ماه مه اجتماعی و سراسری را فراهم تر کرده است و باید به تدارک آن برویم. کمیته سازمانده بر برخی نکات مهم برای برگزاری یک اول مه قدرتمند و سراسری بر نکات زیر تاکید دارد:

  • سازماندهی تجمع برای برگزاری مراسم اول ماه مه در هر کجا و توسط هر بخشی از کارگران. اول ماه مه فرصتی است که کارگران در تمام مراکز میتوانند خواستهای اعتراضی خود را بصورت بیانیه ویژه این روز اعلام کنند و برای پیگیری آن تجمعی اعتراضی برپا کنند و این روز را گرامی بدارند.
  • از هم اکنون باید گفتمان برگزاری اول ماه را در تمام کارخانجات، بیمارستانها، و دانشگاهها به راه انداخت. بنر گرامیداشت اول ماه مه، باید زینت بخش سر در همه کارخانجات و مراکز کاری باشد.
  • مراکز نفتی و موسسات وابسته به آن، کارخانجات و مجتمع های بزرگی چون نیشکر هفت تپه، فولاد اهواز، لاستیک پارس ساوه، ایران خودرو و کارخانجات وابسته به آن و مجتمع ذوب آهن همه و همه از جمله مراکزی است که انتظار میرود کانون های داغ برگزاری اول ماه مه تبدیل باشند.
  • گرامیداشت اول مه را باید به گفتمان طیف های وسیع و مختلفی از مردم از جمله مادران دادخواه، زندانیان سیاسی، فعالین حقوق زن، فعالین محیط زیست و حقوق کودک و دانشجویان تبدیل کرد.
  • برگزاری مراسم های آن لاین به مناسبت روز جهانی کارگر و فراخوان به همه مردم به شرکت در آنها، پیام های صوتی- تصویری کوتاه در گرامیداشت روز جهانی کارگر از سوی این کارگران،
  • انتشار بیانیه ها و قطعنامه های مشترک از سوی کارگران و همه این بخش ها
  • جا دارد بازنشستگان در ادامه تجمعات زنجیره ای خود به مناسبت روز جهانی کارگر نیز جمع شوند و این روز را گرامی بدارند و همگان را به شرکت در آن فرابخوانند.
  • گفتمان وسیع روز جهانی کارگر در گروههای مختلف مبارزاتی معلمان، بازنشستگان و تشکلهای کارگری و نیز دانشجویی و فعالین جنبش رهایی زن و انتشار وسیع قطعنامه ها ، بیانیه ها و پیام های روز جهانی کارگر در این گروهها
    — تهیه پوسترهای ویژه اول ماه مه، نوشتن خواستها بر روی پوسترهای مختلف با هشتگ زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر، نمایشگاه عکس های مبارزات کارگری بصورت آنلاینی از جمله از سوی بازنشستگان، معلمان، کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران نفت بصورت کلیپ تصویری از صحنه های درخشان مبارزات خود
  • قعطنامه های مشترک کارگری از جمله معلمان، پرستاران، بازنشستگان و نیز بخش های مختلف جامعه از جمله دانشجویان، نهادهای مختلف دفاع از حقوق زن، حقوق کودک، محیط زیستی و فعالین اجتماعی به حمایت از قطعنامه های ویژه اول ماه مه
  • پخش شیرینی و شکلات و جشن در محلات و در پارک ها و برافراشتن بنر گرامیداشت اول مه
  • جشن در مترو و پخش شیرینی و شادباش روز جهانی کارگر به مردم
  • دانشگاهها یک کانون مهم برگزاری روز جهانی کارگری است و از هم اکنون تدارکش را دید.
  • با توجه به ادامه پاندمی کرونا مراسم اول مه را میشود آنلاین در گروههای تلگرامی برگزار کرد و گروههای مختلف این روز را هماهنگ با یکدیگر برگزار کنند و همگان را به شرکت در آن فراخوانند.
  • پیام های کوتاه کارگران، فعالین و رهبرانی کارگری و نیز بخش های مختلف جامعه به مناسبت روز جهانی کارگر و پخش آن در سطح مدیای اجتماعی
  • گذاشتن برنامه های موزیک و تئاتر در کنار خیابان
  • برجسته کردن کارگران زندانی و خواست آزادی آنها در بیانیه ها، سحنرانی ها و پیام ها و…
    -از همه فعالیت ها فیلم وعکس تهیه کنید و برای ما بفرستید
  • شعارنویسی در محلات و شهرها
  • طوفانهای تویتری و پمپاژ شعارهای اعتراضی و خواستها به مناسبت این روز. تدارک هشتک های ویژه اول مه و تهیه پست های مناسب برای این هشتک ها، هشتگ #اولماهمهگرامی #زندهباداولمه
    شعارها:
    گرامی باد اول ماه مه، روزجهانی کارگر
    زنده باد اول ما مه
    زندانی سیاسی آزاد باید گردد
    کارگر زندانی آزاد باید گردد.
    آزادی، برابری، زندگی انسانی
    معیشت، منزلت، حق مسلم ماست
    کارگر بیدار است، از استثمار بیزار است
    آزادی، برابری، اداره شورایی
    حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی
    زنده باد سوسیالیسم
    نابود باد جمهوری اسلامی
    اعدام نه!
    نه به جداسازی جنسی، نه به زن ستیزی، زنده باد برابری
    حقوق پایه همگانی به همه مردم بدون درآمد و کم درآمد
    کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری
    فروردین 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *