yadi mahmodi

یدی محمودی

yadi.mahmodi@gmail.com

اخبار هفتگی از رویدادهای کردستان عراق

yadi mahmodi
تهیه و تنظیم: یدی محمودی
نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق با زور اصلحه چندین دفتر و مقر روزنامه نگاران و سازمانهای غیر انتفاعی را تعطیل کردند!
بر اساس خبرهای منتشر شده، روز دوشنبه نوزدهم ماه می، نیروهای امنیت حزب دمکرات مسعود بارزانی همزمان در شهرهای اربیل، دهوک و زاخو به دفاتر و مقر نیروهای، جمع اتحاد جوانان، مرکز خبر دجله، دفتر روزنامه روژی ولات در شهرهای اربیل، دهوک و زاخو، کنگره ملی باشور و تشکل زنان آزادیخواه کردستان حمله کرده و دفاتر آنها را تعطیل کرده اند و تعدادی را هم بازداشت کرده اند. لازم به ذکر است که همه این دفاتر وابسته به حزب راه چاره دمکرات می باشد که در انتخابات اخیر در فراخوانی از اعضا و هوادارن خود خواسته بود که به حزب دمکرات کردستان عراق رای ندهند، و اکنون بعد از اعلام نتایج انتخابات و کم شدن نمایندگان حزب دمکرات، آنها در اقدامی هماهنگ دست به چنین حمله ای زده اند. نیروهای حزب دمکرات به رهبری مسعود بارزانی در طول حیات ۲۳ ساله حاکمیت خود بارها و بارها به دفاتر و مقر سازمانهای مخالف خود حمله کرده و دهها نفر را ترور و زندانی کرده اند.

اعلام تعداد نمایندگان احزاب ناسیونالیست کرد در پارلمان عراق
طبق آخرین خبرها بعد از انتخابات ماه گذشته برای شهرداریها و پارلمان عراق، حزب دمکرات کردستان عراق ۲۵ نماینده، اتحادیه میهنی ۲۱ نماینده و از جنبش تغییر به رهبری نوشیروان مسطفی هم ۹ نماینده برای پارلمان عراق انتخاب شده اند. لازم به یاد آوریست که اختلاف بر سر تعداد نمایندگان و تقلب در انتخابات جزئی از پروسه انتخابات در کردستان عراق بوده است که به باور بسیاری از صاحب نظران با هیچ معیاری نمی توان آنرا انتخاباتی آزاد نام گذاشت.

در شهر سید صادق چهار نفر از نیروهای امنیتی به اتهام تیر اندازی وکشتن یکی از معترضین اعتراضات اوائل امسال دستگیر شدند!
اوائل امسال هزاران نفر از مردم شهر سید صادق در اعتراض به نبود امکانات شهری و علیه مسئولین این شهر دست به اعتراض می زنند که با یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر اتحادیه میهنی روبرو می شوند، این اعتراض به حق مردم مثل همیشه با گلوله پاسخ می گیرد و در نتیجه این تعرض نیروهای امنیت اتحادیه مهینی، بیش از صد نفر زخمی می شوند و جوانی ۲۲ ساله به اسم بریار حسن جانش را از دست می دهد. روز دو شنبه نوزدهم ماه می، بعد از گذشت چند ماه از اعتراضات مردم، بالاخره دادگاهی در شهر سید صادق حکم بازداشت چهار نفر از نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی را صادر کرد.
yadi.mahmodi@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *