اعتراض کارگران پتروشیمی ایلام، شرکت دنا آیین و بخش پیمانکاری تکاب صنعت & تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در مقابل مجلس اسلامی و دو خبر دیگر

برخی اعتراضات در میان کارگران نفت

اعتراض کارگران پتروشیمی ایلام، شرکت دنا آیین و بخش پیمانکاری تکاب صنعت

  • روز ١٦ اسفند شماری از کارگران پتروشیمی و مردم شهرستان چوار ایلام در اعتراض به اخراج کارگران با چندین سال سابقه کاری و همچنین شرایط نامناسب معیشتی دست به تجمع زدند و درب اصلی پتروشیمی را مسدود کردند. این کارگران با پهن کردن سفره خالی خواستار دریافت ۲۴ ماه حقوق معوقه خود شدند.
  • روز ۱۱ اسفند حدود ۶۰ نفر از کارگران شرکت دنا آیین در اعتراض به عدم دریافت مطالبات معوقه، حقوق و تغییر برنامه کاری از اقماری به روزکار دست به اعتراض و تجمع زدند. بدنبال این تجمع اعتراضی، مدیران پشتیبانی سراسیمه با کارگران جلسه برگزار کردند و اعلام کردند که برای حل مشکلات کارگران سریعا اقدام می‌کنند.
  • تاریخ ۹ اسفند حدود ۱۰۰ نفر از نيروهاي بخش پيمانكاري تعميرات طرف قرار داد شركت تكاب صنعت در پالايشگاه پنجم پارس جنوبی در حمایت از تعدادی از همکارانشان که بدستور پیمانکار مانع ورود آنها شده بودند، در مقابل درب ورودی پالایشگاه تجمع کردند و کنار همکاران اخراجی خود ایستادند. کارگران اخراجی بدلیل پیگیری مطالباتشان ممنوع الورود شده اند.

اعتراضات در میان کارگران غیر رسمی نفت گسترش می یابد. این کارگران طی بیانیه ای از تجمع هفده اسفند کارگران، معلمان و بازنشستگان در مقابل وزارت کار با خواست افزایش دستمزدها به دوازده میلیون اعلام حمایت کردند. همچنین این کارگران طی بیانیه ای دیگر در اعتراض به عدم اجرای وعده ها ، از تدارک اعتصاب سراسری دیگری خبر داده و بر خواستهای مهم خود از جمله دائمی شدن قراردادها و لغو قرردادهای پیمانی و افزایش دستمزدهایشان تاکید کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٦ اسفند ۱۳۹۹، ٦ مارس ٢٠٢١

اطلاعیه خبری

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در مقابل مجلس اسلامی و دو خبر دیگر

  • روز ١٦ اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضاتشان مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. در این تجمع بازنشستگان فولاد نیز تجمع داشتند. افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون، درمان رایگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها از جمله خواستهای این کارگران است. بازنشستگان تامین اجتماعی برای فردا ١٧ اسفند همراه با تشکلهای کارگری، معلمان و بازنشستگان در اعتراض به دستمزدهای زیر خط فقر و اعتراض به اعلام رقم بسیار نازل سبد هزینه معیشتی از سوی کمیته مزد و با پرچم افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون تجمع خواهند کرد. کارگران غیر رسمی نفت نیز از این تجمع اعلام حمایت کرده اند.
  • روز ١٦ اسفند گروهی از معلمان رسمی در شهر داراب در اصفهان در مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند. این معلمان فارغ التحصیل دانشسرای مقدماتی از سال ٧٢ هستند که به حذف بخشی از سنوات خدمتشان اعتراض دارند. در همین رابطه در روز ١٣ اسفند بیش از صد نفر از این معلمان در شیراز تجمع داشتند.
  • روز ١٦ اسفند کارگران تراورس ورامین با دادن اولتیماتومی سه روزه موقتا به اعتصاب خود پایان دادند. این کارگران از روز ١٤ اسفند در اعتراض به تعویق پرداخت ٤ ماه مزد و عدم پرداخت عیدی آخر سال و سایر مزایای کاری و نداشتن امنیت شغلی و با خواست پرداخت فوری طلبهای خود و حذف شرکتهای پیمانکاری دست به اعتصاب زده بودند. حزب کمونیست کارگری ایران

١٦ اسفند ۱۳۹۹، ٦ مارس ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *