ادامه جدال در نیشکر هفت تپه; کارگران: در صورت اعلام رسمی اخراج ابراهیم عباسی، تجمع خواهیم کرد

  • بنا بر خبرهای منتشر آمیلی مدیرعامل موقت نیشکر هفت تپه که خود مهره ای از باند اسدبیگی است، نامه اخراج ابراهیم عباسی را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است. در این نامه چنین آمده است:” مستند به بند د ماده ٢١ قانون کار جمهوری اسلامی انقضا مدت قرارداد شما اعلام میگردد. مقتضی است جهت انجام امور تسویه حساب نهایی ایام کارکرد به امور مالی مراجعه نمایید”. این نامه با امضای مدیر امور اداری شرکت داده شده و رونوشت آن به “مدیریت حراست و انتظامات جهت استحضار و دستور مقتضی” داده شده است. در عکس العمل به این نامه کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که این تصمیم را به هیچ وجه نخواهند پذیرفت و در صورت ارسال نامه رسمی دال بر اجرای این حکم، در برابر آن متحدانه خواهند ایستاد و اولتیماتوم به برپایی تجمع اعتراضی داده اند. کارگران نیشکر هفت تپه همواره با قدرت اتحاد شورایی خود در مقابل سرکوبگری های حکومت و باند فاسد اسدبیگی و دارو دسته هایش ایستاده اند و هر جا که نمایندگان منتخب آنان با احضار و زندان و اخراج روبرو شده اند، با دفاع جانانه خود مانع شده اند. این بار نیز اجازه نخواهند داد.
    همچنین درحالیکه مرتب خبر از خلع ید از اسد بیگی داده میشود، او همچنان مشغول تاراج شرکت است و به گفته کارگران او شکر و ملاس و باگاس و خوراک دام را پیش فروش کرده و توطئه گری هایش برای عقب زدن اعتراضات کارگران ادامه دارد. این چنین است که جدال در نیشکر هفت تپه ادامه دارد و کارگران همچنان پیگیر مطالبات خود هستند. خلع ید کامل از اسدبیگی و باند مافیایی او از جمله مدیران فاسدی چون آمیلی در این شرکت و گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره شرکت تحت نظارت شورایشان در راس مطالبات آنها قرار دارد. این کارگران همچنین خواستار بازگشت بکار همکاران اخراجی، توقف پرونده سازی های امنیتی و اخراجها و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی فعالین کارگری در این شرکت هستند.
    از سوی دیگر باز هم بیمه کارگران نیشکر هفت تپه بصورت کامل پرداخت نشده و بابت ماههای آبان، آذر و دی بیمه رد نشده است و کارگران با مشکل تمدید دفترچه های بیمه خود روبرویند. کارگران خواستار پرداخت بموقع بیمه و تمامی طلبهای مزدی و حق بیمه خود وپایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها هستند. بعلاوه درحالیکه کرونا در خوزستان به صورت جهشی گسترش یافته و وضعیت بسیار اضطراری است. کارگران نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای بر خرید واکسن استاندارد و واکسیناسیون رایگان همه مردم و فراهم کردن تجهیزات لازم جهت مقابله با کرونا در تمامی محیط های کار منطقه با استانداردهای اعلام شده سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند. از مطالبات و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
١١ اسفند ۱۳۹۹، ١ مارس ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *