اطلاعیه شماره ١٨٧: اتحادیه ث ژ ت بخش بسانکون دستگیری کارگران در ایران را محکوم میکند

بدنبال تماس با سازمانهای کارگری در سراسر جهان، اتحادیه ث ژ ت در فرانسه شعبه بسانکون طی نامه ای ضمن محکوم کردن دستگیری فعالین کارگری در روز جهانی کارگر در ایران، خواستار آزادی فوری همه کارگران زندانی شد. در این نامه همچنین بر حق تشکل، اعتصاب، و برپایی تظاهرات بعنوان حقوق پایه ای کارگران تاکید شده است. در این نامه چنین آمده است:

“همزمان با راهپیمایی های ما کارگران در شهر “بسانکون فرانسه” و سایر شهرهای جهان در روز جهانی کارگر اول مه، در تهران و سایر شهرهای ایران جمهوری اسلامی فعالین کارگری و اتحادیه ای را که بخاطر اول مه تجمع کرده بودند مورد حمله قرار داد و دستگیر کرد. جعفر عظیم زاده، و جمیل محمدی روز ٣٠ آوریل دستگیر شدند، و پروین محمدی و شاپور احسانی راد روز اول مه دستیگر شدند. ٢٣ کارگر شرکت اتوبوسرانی واحد نیز دستگیر شدند.

فدراسیون ث ژ ت شعبه بسانکون نگرانی خودرا در مورد وضعیت جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی که هنوز در زندان اوین زیر بازجویی هستند ابراز میدارد. ما خواهان آزادی فوری جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی و همه کارگران زندانی در ایران هستیم. از جمله:
بهنام ابراهیم زاده، رضا شهابی، یوسف آب خرابات، محمد مولانایی، واحد سیده، وفا قادری، غالب حسینی، خالد حسینی، محمد کریمی، جمال میناشیری، قاسم مصطفی پور، افشین ندیمی، هادی تنومند، که در استان کردستان دستگر شدند
و محمد باقری، رسول بداغی، محمد داوری، مهدی فرهی شاندیز، عبدلرضا قنبری، علی باغانی، محمود بهشتی لنگرودی، و علیرضا هاشمی از کانون معلمان ایران باید آزاد شوند.

فدراسیون ث ژ ت از بسانکون همراه با کارگران ایران و همه کارگران جهان برای حق تشکل و حق تظاهرات و حق اعتصاب تلاش و مبارزه میکند”.

کارزار برای جلب همبستگی بین المللی کارگری و رساندن صدای کارگران زندانی و زندانیان سیاسی به سطح جهانی ادامه دارد. به هر شکل که میتوانید با این کمپین همکاری کنید.

هم اکنون سه تن از رهبران کارگری جعفر عظیم زاده، جمیل محمدی، و بهنام ابراهیم زاده در انفرادی ٢٠٩ بسر میبرند و از آنها خبری نیست و این بیخبری باعث نگرانی خانواده این عزیزان شده است.

جعفر عظیم زاده، جمیل محمدی، بهنام ابراهیم زاده و همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.

٢٣ اردیبهشت ۱۳۹۳ ٬ ١٣ مه ۲۰۱۴
Shahla_daneshfar@yahoo.com
Bahram.Soroush@gmail.com
http://free-them-now.blogspot.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *