از تورنتو تا لوبک، از استکهلم تا فرانکفورت و از ترير تا تهران همه جا عليه حکم اعدام ريحانه جباري و در اعتراض به قتل عمد دولتي

روز ۱۰ ماه مه به فراخوان چند سازمان آلماني در شهرهاي مختلف آلمان ، در دفاع از ريحانه جباري ميتينگهايي برپا شد. آدرس سايت فراخوان دهندگان :

http://gegen-todesstrafe.blogspot.de/

فراخوان اوليه به دعوت هومانيستهاي شهر ترير و کميته بين المللي عليه اعدام بود. سپس اين احزاب و سازمانها از اين حرکت دفاع کردند.
سازمان عفو بين الملل- ترير
آستا تشکل دانشجويان ترير
حزب چپ آلمان، ترير- ساربروکن
بنياد جردانو برونو – ساربروکن
کميته انتگراسيون پناهندگان ايراني
فدراسيون پناهندگان ايراني
جوانان فدراليست اروپايي ترير
سازمان يوليوس ترير
سازمان دفاع از مردم سوريه
شوراي مرکزي اکس مسلم
همچنين حزب پيراتن در آلمان با انتشار مطلبي از اين اقدام اعتراضي دفاع کرد و به تفصيل در مورد ريحانه جباري نوشت.
http://www.piraten-trier.de/2014/05/piratenpartei-unterstuetzt-aktionstag-gegen-die-todesstrafe/

گزارشي کوتاه از اين آکسيونها
تهران: صبح زود روز ۲۰ ارديبهشت ۱۰ ماه مه ، در زندان شهرري به بند ريحانه جباري حمله کردند و شروع به جستجو در وسايل او کردند. زندانبانها دنبال تلفن و امکانات ارتباط با خارج از زندان بودند. گفته ميشود از ريحانه خواسته اند اعلام کند که آنچه در خارج کشور د رمورد او گفته است، صحت ندارد و …
پارک لاله ، قرار بود ميزبان تجمع مادران بخشش باشد، اما نيروهاي انتظامي و فاطي کوماندوها اين پارک را قرق کرده بودند.
تهران: فراخواني به امضا مادران بخشش در دفاع از ريحانه جباري در تهران پخش شده بود و روز ۱۰ ماه مه ۲۰ ارديبهشت اعلام شده بود که در پارک لاله تجمعي با روشن کردن شمع و گراميداشت اقدام مادراني که بخشش ميکنند، از ساعت ۱۴ برگزار ميشود. گزارشي در اين مورد به دستمان رسيده است که چنين است:

شنبه بيستم ارديبهشت جهت ملحق شدن به فراخوان مادران بخشش به پارك لاله رفتم. ابتدا فضا بسيار ارام بود
مقابل در ورودي پارك، مردي با لباس نيروي انتظامي بازوي پسري را گرفته بود و به او ميگفت كه بهتره از اينجا بره والا گرون تموم ميشه براش و بعدشم هلش داد سمت در ورودي، مرد جوان با ديدن يكي از دوستانش كه در حال ورد به پارك بود گفت تو ميدونستي چه خبره نه ؟ آن يكي بي تفاوت گفت بله ميدونستم و از راهي كه مامور رفته بود رفت، حس كردم كه تعقيب مامور مرا به محل تجمع خواهد كشيد، آنها را تعقيب كردم و به محوطه ي نسبتا بسته اي رسيدم، مامور چندين بار برگشت و سرتا پاي مرا نگاه كرد اما بي تفاوت به راهم ادامه دادم، به محوطه كه رسيدم ايستادم و متوجه ماشين هاي گشت ارشاد شدم كه به صورت قطاري آن طرف شمشاد ها رديف شده بودند، چند لحظه بعد جمعيت فاطي كموندوها هجوم آوردند به پارك و ماموري كه حواسش بدجوري به من بود تقسيمشان كرد تا به نقاط مختلف بروند، جالب اينجا بود كه يه عده دختر و پسر غافل از آنهمه ماموري كه وارد پارك شده بودند، مشغول پاسور بازي كردن بودند در كمال خونسردي به سمت زني كه نشسته بود رفتم و تمام دلم را به دريا زده بودم كه از او بپرسم كه تجمع كجاست، اما نشد، تا بيايم سر صحبت را با او باز كنم، دو مامور به من نزديك شدند و من هم خودم را به اون راه زدم و کمی دور شدم. . .
اينبار ر‍ژيم سعي كرده بود با قدرت نمايي از طريق مشتي فاطي كماندو و ون هاي گشت ارشاد، جرات حركت به زنان را ندهد. در نهايت كل پارك پر شده بود از ماموران.
ما تا کنون گزارشي از برگزاري تجمع مادران بخشش دريافت نکرده ايم. ظاهرا رژيم اسلامي از تجمع مادراني که با بخشش خود زندگي دوباره هديه کرده و عملا مقابل اعدام ايستاده اند ، نيز وحشت دارد. براي مقابله با تجمع مادران بخشش . نيروي انتظامي مي آورد و مانع تجمع مادران ميشود.

تورنتو ، فرانکفورت، کيل، استکهلم، ترير ، و ساربروکن در روز شنبه شاهد برگزاري ميتينگها و سخنراني هايي در دفاع از حق حيات و ابراز انزجار از اعدام بود. در اين ميتينگها در مورد ريحانه جباري و ضرورت لغو فوري حکم اعدام او صحبت شد. در اين ميتينگها در مورد جنايات حکومت اسلامي ا يران در زندانها و حمله به رهبران کارگري در روز اول ماه مه و دستگيري چند نفر از فعالين کارگري صحبت شد و تظاهرات کنندگان خواهان آزادي فوري همه دستگير شدگان شدند.
کمپين نجات ريحانه به همه اين عزيزان که در روز ۱۰ ماه مه در حرکتهاي اعتراضي حضور داشتند، درود ميفرستد، و اعلام ميکند که ما به اعتراضات خودمان تا لغو حکم اعدام ريحانه و آزادي ريحانه از زندان ادامه خواهيم داد.
کمپين نجات ريحانه
۱۱ ماه مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *