madan turkiye 477 x 163

پیام همدردی با کارگران معدن سوما و سندیکاهای کارگران معدن و انرژی، آب و گاز ترکیه

madan turkiye 477 x 163
رفقای عزیز کارگر!
        فاجعه تکان دهنده و بزرگ معدن سوما و جان باختن و مفقود و مجروح شدن صدها نفر از همکاران شما قلب میلیون ها انسان در سراسر جهان را بدرد آورد. ما با تاثر و نگرانی عمیق خبرها را دنبال میکنیم و آرزو میکنیم تعداد هر چه بیشتری از رفقای عزیزی که در اعماق معدن گرفتار شده اند٬ جان سالم به در ببرند. به کارگران معدن سوما٬ خانواده های کارگران جانباخته و سندیکاهای کارگران معدن و انرژی، آب و گاز ترکیه صمیمانه تسلیت میگوئیم.
       مردم ترکیه و بسیاری از مردم شریف جهان مسببین این فاجعه را بخوبی میشناسند. میدانند که اگر حرص سرمایه داران مفتخور نبود و اگر دولت های حاکم در ترکیه ذره ای انسانیت داشتند این اتفاق و اتفاقات مشابه در زنگولداغ و سایر معادن ترکیه نمی افتاد. ریاکاری دولت فاسد ترکیه که از یکطرف از ترس مردم عزای عمومی اعلام میکند و از طرف دیگر معترضین به این اوضاع را با خشونت سرکوب میکند خشم هر انسانی را برمی انگیزد. به امید روزی که بشر از شر این نظام غیر انسانی و دولت هائی مانند دولت ترکیه و جمهوری اسلامی و امثالهم رهائی یابد و نظامی انسانی و حکومت هائی انسانی و سوسیالیستی جای آنها را بگیرند.
        ما و کارگران و مردم آزادیخواه ایران لحظه به لحظه خبرها را دنبال میکنیم و خود را عمیقا در کنار شما میدانیم و از تلاش و مبارزه شما و سایر مردم آزادیخواه ترکیه برای کشاندن مسببین این کشتار به دادگاه حمایت میکنیم.
اصغر کریمی
از طرف حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *