اطلاعیه خبری: برکناری استاندار ضد کارگری خوزستان و چند خبر دیگر

  • شریعتی استاندار رشوار خوار خوزستان که به دلیل همدستیش با باند اسد بیگی مورد نفرت شدید کارگران نیشکر هفت تپه بود، این هفته برکنار شد و در روز یکشنبه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برای یک دوره ٤ ساله به عنوان استاندار جدید خوزستان منصوب گردید. روشن است که بقول کارگران دزدی بر کنار شد و دزدی دیگر جای او را گرفت. اما نفس برکناری شریعتی عضوی از باند مافیایی اسدبیگی و برملا شدن رشوه خواری هایش توسط کارگران نیشکرهفت تپه در اعتراضات جانانه شان، یک موفقیت برای این کارگران است. جانشین او قاسم سلیمانی دشتکی نیز اگر دست از پا خطا کند با اعتراضات و تقابل کارگران و مردم این استان روبرو خواهد شد. شریعتی اکنون به ریاست “سازمان ملی استاندارد ایران” گمارده شده است که در مقایسه با پست استانداری خوزستان یک پست حاشیه ای تر حساب میشود. جالب است که روحانی در معرفی او از “تعهد و شایستگی” وی سخن گفت که احتمالا منظورش شایستگی او در دزدی ها و اختلاسگریها و همدستی با دستگاه سرکوب رژیم برای عقب زدن مبارزات کارگران هفت تپه است. این گونه است که حکومت مهره های کثیف و سرکوبگر خود را برای خارج کردن از گزند مبارزات مردمی جابجا میکند. اما نفس این جابجایی ها نشان از فشار مبارزات کارگران و جامعه دارد. کارگران نیشکر هفت تپه با اعتراضات قهرمانه خود کل بساط چپاول ودزدی سرمایه داری حاکم را به چالش کشیده اند.
  • روز سه شنبه ۲۸ بهمن شماری از مربیان پیش‌دبستانی شهرستان ایذه با برگزاری تجمع اعتراضی ای به همراه خانواده و فرزندان خود در محل اداره آموزش‌ وپرورش این شهرستان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود و در راس آن استخدام رسمی در آموزش و پرورش شدند.
  • روز ٢٨ بهمن کارکنان اداره آبفا در خرمشهر در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد خود دست به تجمع زدند. کارگران آبفای خرمشهر نزدیک به سه ماه مطالبات معوقه طلبکارند که با محاسبه عیدی طلب آنها به ۵ ماه می‌رسد. در پاسخ به اعتراض کارگران مدیر اداره آبفا اعلام کرده است که این شرکت دچار کمبود منابع مالی است و امکان پرداخت مطالبات کارگران را ندارد. کارگران نیز به اعتراضاتشان ادامه میدهند.
  • علی نجاتی، فعال کارگری و عضو سندیکای نیشکر هفت تپه طی تماسی تلفنی برای اجرای حکم ۵ سال زندان به زندان اوین احضار شده است. در این تماس نجاتی تهدید شده بود که در صورت عدم حضور، حساب بانکی‌اش مسدود خواهد شد و مدتی بعد از این تماس، حساب بانکی وی از طرف زندان اوین مسدود شده است. این عمل جنایتکارانه ایست که رژیم اسلامی اخیرا در قبال فعالینی که احکام زندان دارند وبرای بازداشت آنها انجام میدهد. بنا بر خبرها پرونده علی نجاتی مربوط به اعتصاب اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه بوده که قبلا مختومه اعلام شده بود. حزب کمونیست کارگری این بازداشت ها، پرونده سازی های امنیتی و این اخاذی ها و چپاولگری ها را شدیدا محکوم میکند. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران، معلمان و تمامی فعالین سیاسی باید فورا بسته شود. تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. با پیوستن به جنبش قدرتمند برای آزادی زندانیان سیاسی و با اعتراضاتی سراسری باید قاطعانه جلوی این تعرضات را گرفت.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٨ بهمن ۱۳۹۹، ١٦ فوریه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *