اطلاعیه خبری: سومین روز اعتصاب کارگران تهران جنوب و تجمع اعتراضی کارگران هپکو، بازنشستگان و جوانان شهرویی

سومین روز اعتصاب کارگران تهران جنوب

  • روز ٢٧ بهمن کارگران شرکت تهران جنوب در پروژه مجیدیه در ماهشهر در اعتراض به اخراج ها از جمله اخراج ٢٥ همکار خود برای سومین روز پیاپی دست از کار کشیده و تجمع کردند. این شرکت کار انبارداری پتروشیمی ماهشهر را در بندر مجیدیه برعهده دارد.
    تجمع اعتراضی کارگران هپکو
    صبح روز ٢٧بهمن کارگران شرکت هپکو در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی و معیشتی خود و تعویق پرداخت دستمزدها و خلف وعده های مسئولان در راه اندازی تولید، دست به تجمع اعتراضی زدند و ریل راه آهن اراک را بستند. این کارگران حقوق دی ماه خود را نگرفته اند ، ضمن اینکه حقوق پرداختی به آنها فقط حقوق پایه است و هیچگونه مزایایی را شامل نمیشود. این سطح از دستمزد به هیچ وجه کفاف زندگی آنها را نمیدهد. بعلاوه بخشی از کارگران هپکو مزد آذر ماه را نیز دریافت نکرده اند. کارگران شرکت هپکو صبح روز دوشنبه ۲۷ بهمن در اعتراض به تعویق دستمزد و بدعهدی‌های مکرر مسئولان در راه اندازی تولید، ریل راه آهن اراک را بستند. تجمع امروز کارگران از صبح زود آغاز شد و چند ساعت ادامه یافت. شرکت هپکو تولیدکننده ماشین آلات راهسازی و معدنی است که پس از خلع ید از مالک قبلی برای واگذاری مجدد در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت. سپس دولت سهام این شرکت را در ازای بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد و به کارگران وعده پرداخت دستمزدهای عقب مانده و راه اندازی تولید داده شد. اما هیچکدام از این وعده ها عملی نشد. بدین ترتیب با دست بدست شدن هپکو در میان دزدان حاکم وضعیت معیشت و زندگی کارگران به زیر سوال رفته است. کارگران بر تداوم اعتراضاتشان تاکید دارند.
    تجمع اعتراضی بازنشستگان هواپیمایی هما
    روز ٢٦ بهمن بازنشستگان هواپیمایی هما در اعتراض بە عدم اجرای طرح همسان سازی حقوقها و سطح نازل دریافتی هایشان و نیز عدم پرداخت مطالبات عقب افتاده خود مقابل دفتر مرکزی این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.
    تجمع اعتراضی جوانان بیکار در شهرویی
    روز ٢٦بهمن جوانان بیکار روستای شهرویی بهبهان در استان خوزستان در اعتراض به بیکاری و پارتی بازی در استخدامها و نیز نداشتن تامینی برای امرارمعاش برای چندمین بار مقابل فاز ۲ پالایشگاه بیدبلند تجمع کردند. باید وسیعا صدای این جوانان را رسانه ای کرد. دولت در قبال معیشت مردم مسئول است و همه مردم بدون درآمد و یا کم درآمد از جمله کارگران بیکار و آماده بکار باید از حقوق پایه ماهانه در حد داشتن یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند. درمان وتحصیل رایگان و داشتن مسکن حق مسلم همه مردم است.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٥ بهمن ۱۳۹۹، ١٣ فوریه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *