جمهوری اسلامی را در جهان طرد و منزوی کنید!

انترناسیونال 907
شیرین شمس
متن سخنرانی شیرین شمس در کنفرانس بایکوت جمهوری اسلامی

من به عنوان یکی از امضا کنندگان این بیانیه امیدوارم که هدف این گردهمایی که بایکوت حکومت جمهوری اسلامی است هر چه زودتر محقق شود که این یک گام بزرگ برای سرنگونی حکومتی است که با زندان و شکنجه و اعدام، از خودش محافظت میکند، در مقابل مردمی که آشکارا و در خیابانها اعلام کرده اند “جمهوری اسلامی نابود باید گردد”.
جمهوری اسلامی به عنوان نماینده جنبش اسلام سیاسی از زمانی که روی کار آمده،‌ با قوانین اسلامی و لایه لایه دستگاههای امنیتی و سرکوب یک زندان بزرگ برای مردم ایران ساخته و چیزی جر فقر و فلاکت و بدبختی در زندانی به وسعت ایران حاکم نکرده است.
من اینجا ضرورت بایکوت جمهوری اسلامی را متمرکز کنم روی موقعیت زنان و رنگین کمانی ها و دانشجویان و آتئیست ها و میخواهم در این چند دقیقه با آوردن فقط چند فاکت بگویم چرا ما از جامعه جهانی میخواهیم این حکومت را منزوی کند.

از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، زنان یکی از تلخ ترین و بدترین شرایط تاریخی را تا به الان تجربه کرده اند. یک نگاهی به قانون اساسی جمهوری اسلامی که بر پایه ایدئولوژی ضد زن اسلام بنا شده، یگ نگاهی به فتواهای آیت الله ها و مراجع تقلید و شخص خامنه ای، کاملا واضح است که زن تحت حاکمیت جمهوری اسلامی انسان، آدم، محسوب نمیشود و چیزی جز یک برده و کالای جنسی نیست. حجاب اجباری نماد شاخصی این بردگی است.
ما با حکومتی مواجه هستیم که با پونز حجاب را به سر زنان کوبیده، ما با حکومتی مواجه هستیم که گشت ارشاد آن در خیابانها به زنان حمله می کند، حکومتی که امام جمعه اش در اصفهان به نفرت پراکنی علیه زنان پرداخت و در پی آن عوامل بسیجی به صورت زنان بدون حجاب اسید پاشیدند. ما با حکومتی مواجه هستیم که آخوند آن گفت ریختن خون بدحجاب مباح هست، عوامل بسیج به باسن زنان بی حجاب در جهرم چاقو فرو کردند. تا به حال آمران و عاملان اسیدپاشی ها نه بازداشت شدند نه دادگاهی اما پاسخ اعتراض ویدا موحد، دختران خیابان انقلاب، صبا کرد افشاری، یاسمن آریانی و منیره عربشاهی و مژگان کشاورز به حجاب اجباری را با میله های زندان دادند.
ما با حکومتی مواجه هستیم که زنان را به دلیل رابطه جنسی خارج از ازدواج سنگسار کرده
گلرخ ایرایی را به دلیل داستانی که درباره سنگسار زنان نوشته بود و این داستان هرگز منتشر نشد به زندان انداخته، زهرا نوید پور و ریحانه جباری که سمبل های های یک انقلاب زنانه در ایران هستند و اعلام دادخواهی و کیفرخواست علیه تجاوز و زن ستیزی کردند خودکشی و اعدام کرده.
آتنا دائمی را به جرم حمایت از زنان و کودکان کار و اعتراض به اعدام به عنوان قتل عمد حکومتی به زندان انداخته و برای او بیش از ۵ بار در حالیکه در زندان بوده پرونده امنیتی ساخته.
در حالی که در همین یک ماه گذشته در یک گوشه دنیا همچون آرژانتین سقط جنین آزاد میشود، جمهوری اسلامی قرص بارداری را در مناطق عشایر ایران ممنوع کرده و در حال ممنوعیت جلوگیری از بارداری است.

ما با حکومتی مواجه هستیم که کودک همسری را مجاز میداند و برای تبلیغ میکند تا زنان از کودکی به چرخه بردگی جنسی فرستاده شوند. ما میخوایم جامعه جهانی به این حجم از تبعیض جنسیتی و ستم بر زنان و خشونتها و جنایات قانونی دولتی و قضایی علیه زنان، و به این حجم از ضدیت با زن و ضدیت با قوانین جهان شمول واکنش جدی نشون بدهد و این حکومت را به جرم نقض آشکار حقوق زنان بایکوت کنند.

مجازات همجنسگرایی در قانون جمهوری اسلامی اعدام است. مقام‌های حکومت، بارها اظهارات هموفوب داشتند و بارها همجنسگرایان را پست‌تر از حیوان، وحشی، فاسد و طبق رویکرد ضداسرائیلی شان آنها را «صهیونیست» ‌نامیدند. در صورتی که توحش در ذات جمهوری اسلامی است. ما با حکومتی مواجهیم که حتی کشورهایی را که علیه همجنسگرایان مجازات اعمال می‌کنند را نیز تشویق می‌کند. سند۲۰۳۰ که یک سند جهانی بود را ممنوع کردند و خامنه ای با سخنانی که حاوی نفرت پراکنی علیه همجنسگرایان بود، آنها را نشانه شکست و سقوط تمدن غرب دانست.
حالا ما از همین غرب، از همین اروپایی که همجنسگرایی در آن آزاد است و حتی همجنسگرایان در آزادند در خیابان رژه افتخار به گرایش جنسی برگزار کنند،‌ میخواهیم این حکومت را به جرم نقض آشکار حقوق رنگین کمانی ها بایکوت کنند.

من از جامعه جهانی خواستارم که همانطور که آفریقای جنوبی را بایکوت دانشگاهی کرد جمهوری اسلامی را هم بایکوت دانشگاهی کند. چرا که این حکومت دانشگاه را مرکز علم و دانش نمیداند. این حکومت بواسطه انقلاب فرهنگی و ده ها اقدام دیگه تلاش کرده دانشگاه را به مسجد و قبرستان و پایگاه اسلام سیاسی تبدیل کند و دانشجو را به جرم حق خواهی بازداشت زندان و با احکام سنگین حبس روبرو کند.

ما برای نجات کسانی که از دین اسلام روی گردانند و مجازات اعدام تهدیدشان میکند خواهان بایکوت جمهوری اسلامی هستیم. ما برای سهیل عربی که سالهاست در زندان است و برای سینا دهقان و سینا دهقانها که به دلیل نقد اسلام با حکم مجازات اعدام روبرو شدند اینجا هستیم.

من اینجا در این کنفرانس اعلام میکنم که تنها و تنها زبان اعتراض زبان مواجه با جمهوری اسلامی است. مردیم ایران این زبان را به خوبی می شناسند و با زبان اعتراض به مواجه با جمهوری اسلامی میروند. ما میخواهیم جامعه جهانی هم با همین زبان،‌ یعنی زبان اعتراض با جمهوری اسلامی روبرو شود.

جامعه جهانی!
ما از شما میخواهیم که این حکومت را همه جانبه از لحاظ سیاسی، هنری و فرهنگی و دانشگاهی و تسلیحاتی بایکوت کنید. نگذارید این حکومت در مجامع بین المللی ژست حقوق بشر به خود بگیرد. حکومتی که هنر و فرهنگ آن کشتار است و یک کارنامه سیاه بیش از چهاردهه جنایت را رقم زده است. حکومتی که پاسخ اعتراض مردم را با گلوله می دهد و ۱۵۰۰ نفر را در عرض سه روز میکشد. حکومتی که ۱۷۶ نفر در هواپیمای اوکراینی را در آسمان پرپر کرد، و در اعتراضات به این کشتار معترضین را بازداشت کرد و ماموران امنیتی در بازداشتگاه به یکی از زنان معترض تجاوز دهانی کردند، جای این حکومت در ایران و در جامعه جهانی نیست. جمهوری اسلامی لکه ننگی بر تاریخ بشریت هست و این لکه ننگ باید پاک شود. مردم ایران عزمشان را جزم کرده اند که به واسطه یک انقلاب عظیم این حکومت را سرنگون کنند. بایکوت جمهوری اسلامی قطعا میتواند یک گام بزرگ برای این اتفاق بزرگ تاریخی باشد. بایکوت جمهوری اسلامی توسط جامعه جهانی یعنی کمکی بزرگ برای آزادسازی میلیونها مردم ایران که در گروگان این حکومت اند و حتی نجات مردم خاورمیانه و جهان.
جمهوری اسلامی را در جهان طرد و منزوی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *