اطلاعیه خبری: تجمع اعتراض معلمان حق التدریس مقابل مجلس اسلامی، کارگران پیمانی در پتروشیمی بندر ماهشهر و دو خبر دیگر

  • روز یکشنبه ۱۹ بهمن معلمان حق‌التدریسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش برای چندمین بار در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. در همین روز سرایداران وخدمتگزاران مدارس دولتی تهران و البرز نیز با خواست دائمی شدن استخدام خود در همین محل تجمع داشتند.
  • روز شنبه ۱۸ بهمن ماه شماری از کارگران پیمانکار شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر در اعتراض به وضعیت شغلی خود و قراردادهای برده وار موقت در مقابل حراست شهرک بعثت تجمع اعتراضی برپا کردند.
  • روز شنبه ۱۸ بهمن ماه گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در تبریز در اعتراض به پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خرید خود و با خواست افزایش فوری دستمزدها به بالای خط فقر ١٢ میلیون و درمان رایگان و دیگر مطالبات اعلام شده خود در محل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند.
    معلمان خرید خدماتی اصفهان روز شنبه ۱۸ بهمن ماه در اعتراض به کاهش حقوقهای خود تجمع کردند.
  • بدنبال الکترونیکی شدن کار عوارضی‌ها در قزوین و اخراج آنان از کار، گروهی از این کارگران در اعتراض به تداوم بیکاری و بی تامینی شغلی و معیشتی خود در روز ١٨ بهمن برای چندمین بار مقابل ساختمان استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند. دولت در قبال معیشت مردم مسئول است و همه کارگران بیکار اعم از زن و مرد باید از بیمه بیکاری مکفی در حد تامین یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند. باید به همه افراد بدون درآمد یا کم درآمد حقوق پایه پرداخت شود. درمان رایگان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن حقوق مسلم همه مردم است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ بهمن ۱۳۹۹، ٧ فوریه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *