mokhaberat 309 x 194

کارگران مخابرات شیراز و اردبیل دست به تجمع زدند

mokhaberat 309 x 194        طبق گزارشی که به حزب رسیده است٬ روز ۱۷ اردیبشهت ماه كارگران مخابرات راه دور شيراز در مقابل اداره صنايع و معادن این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند و با پلاکاردهائی که روی آنها نوشته شده بود وزارت صنایع این آخرین اخطار است٬ مرگ بر قائمیان (سهامدار اصلی شرکت) و حق و حقوق كارگر پرداخت بايد گردد٬ عزم خود را برای گسترش مبارزات خود نشان دادند. کارگران خواهان پرداخت فوری ۵۵ ماه حقوق و سنوات معوقه خود هستند.
        طبق این گزارش٬ جمهوری اسلامی مامورین حراست را بعنوان بخشی از دم و دستگاه کثیف وزارت اطلاعات٬ سراغ کارگران فرستاد تا کارگران را پراکنده کنند اما كارگران مقاومت کرده و به تجمع خود ادامه دادند و اعلام کردند تا گرفتن حق و حقوق خود به تجمعات اعتراضی ادامه میدهند.
        در اردبیل نیز طبق گزارشی از هرانا٬ کارگران و کارکنان مخابرات این شهر روز ۱۷ اردیبهشت با خواست پرداخت بموقع دستمزدها و همچنین تدادم قرارداد کار در مقابل استانداری در این شهر دست به تجمع زدند. مزدوران نیروی انتظامی و لباس شخصی ها که حضور چشمگیری داشتند٬ تلاش کردند جلو ورود کارگران به استانداری را بگیرند که به درگیری لفظی میان کارگران و آنها منجر شد.
        حزب کمونیست کارگری از خواست های بحق کارگران قاطعانه حمایت و دخالت مزدوران جمهوری اسلامی را محکوم میکند. حزب کارگران را به تشکیل مجمع عمومی برای تصمیم متحد و سازمان یافته برای تداوم مبارزات خود فرامیخواند. حزب خانواده های کارگران و مردم شیراز و اردبیل را به شرکت در تجمعات اعتراضی کارگران فرامیخواند. اگر جمهوری اسلامی با همه نیرویش دست به مقابله با کارگران میزند ما نیز باید با تمام نیروی خود به میدان بیائیم.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸ مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *