اطلاعیه خبری:‌ ٢١ دی: تجمع کارگران هپکو، کاشی یزد، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، بی خبری از وضع فعال کارگری جوانمیر مرادی

  • کارگران هپکو در اراک در اعتراض به وضع بحرانی شرکت و نداشتن امنیت شغلی و معیشتی بار دیگر دست به تجمع زدند. در این روز کارگران بعد از پایان ساعت کاری شرکت، مقابل در خروجی شرکت تجمع کردند. بنا بر خبر زیر فشار اعتراضات کارگران امروز قرار بوده که استاندار مرکزی با وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوصی مشکلات هپکو نشستی داشته باشند. کارگران به دزدی ها و اختلاس ها اعتراض دارند و میگویند باید تهاتر بدهی‌های شرکت در اسرع وقت انجام شود تا چرخه تولید آن به کار افتاده و وضعیت شغلی آنها روشن گردد.
  • جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان خرید خدمتی در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت شغلی خود و وضع اسفناک زندگی و معیشتشان برای چندمین بار مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند یک خواست فوری آنها استخدام در آموزش و پرورش است.
  • کارگران کاشی یزد در اعتراض به عدم اجرای دادنامه دیوان در اداره کار یزد و با بنر “ما کارگران حمایت نمیخواهیم، به ما ضربه نزنید، دست به تجمع زدند.
  • کارگران، نگهبانان ومامورسرویس های بهداشتی فضای سبز مناطق مختلف شهرداری تبریز در اعتراض به تعویق دائم پرداخت دستمزدها و قراردادهای برده وار کاری مقابل ورودی شورای اسلامی شهر تجمع کردند.
  • بعداز یک هفته بلاتکلیفی و بیخبری از وضعیت جوانمیر مرادی چهره محبوب کارگری و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو انجمن صنفی کارگران برق و فلز کرمانشاه، فوزیه خالصی همسر جوانمیر مرادی طی نوشته ای در اینستاگرام نگرانی خود را از بیخبری از وضعیت جوانمیر اعلام کرده است. او مینویسد:” دوستانی که امروز مراجعه کردند برای پیگیری در جواب به ما گفتند ومیگویند شما حق ندارید اینجا بیایید وتجمع کنید مارو خسته کردید برید خودمان بعدآ با خبرتون میکنیم‌. آیا اطلاعات سپاه حق داره کسی رو بدون هیچ گناهی دستگیر کنه ببره وما خانواده ها رو در شرایط نگرانی قرار بده ؟ اما ما خانواده ها و دوستان نباید و حق اینرا نداشته باشیم پیگیر وضعیت سلامت زندانی در بندمان باشیم؟. نه به زندان ،نه به اذیت وشکنجه روحی خانواده های زندانی”.
    دستگیری جوانمیر مرادی و دیگر فعالین کارگری و اجتماعی را شدیدا محکوم میکنیم و اعلام میکنیم که این دستگیریها پاسخ دندان شکنی از جانب کارگران و مردم خواهد گرفت.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢١ دی ۱۳۹۹، ١٠ ژآنویه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *