مافیای فولاد اهواز در تلاش برای ایجاد شورای اسلامی کارگران هفت تپه خطاب به فولاد اهوز: شورای اسلامی را برسمیت نشناسید!

بنا بر خبرها مدیریت امور اداری گروه ملی صنعتی فولاد، طی اطلاعیه ای دعوت به ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی کار کرده است. نمایش انتخاباتی شورای اسلامی قرار است روز دوشنبه ۲۲ دیماه برگزار شود. این در شرایطی است که یک موضوع اعتراض همین امروز کارگران فولاد اهواز اعتراض به مدیران فاسد در این شرکت است. از جمله همانطور که قبلا گزارش کردیم صبح روز شنبه سیزدهم دی ماه، کارگران فولاد در اقدامی متحدانه تعدادی از مدیران ارشد مجموعه را بخاطر اقدامات ضد کارگری و دست داشتن در چپاول و دزدی های مافیای فولاد از شرکت بیرون کردند. کارگران فولاد پیشتر و در تجمعات قبلی نسبت به انتصاب این مدیران به مدیر عامل شرکت هشدار داده بودند و یک موضوع مهم اعتراضات آنان در اعتراضات سال ٩٧ نیز اعتراض به بساط چپاول و دزدی بخش مافیایی فولاد بود. بحرانی شدن بیشتر این شرکت زیر چنگ دزدی ها و چپاولگری ها و به پا شدن تحرکات اعتراضی جدید است که کارفرما و حکومتیان را به دست و پا انداخته است و با پرچم ایجاد شورای اسلامی میکوشند جلوی مبارزه متحدانه کارگران را بگیرند. یک ترس و نگرانی آنها، اعتراضات در نیشکر هفت تپه است که در کنار فولاد اهواز قرار دارد.

یک اقدام مهم و جدی هفت تپه جمع کردن بساط شورای اسلامی از این مجتمع ۵ هزار نفری و شورایی عمل کردن است. مدیریت فولاد اهواز و مافیای حاکم بر این شرکت از به میدان آمدن دوباره کارگران فولاد در کنار مبارزات قدرتمند کارگرن نیشکر هفت تپه به شدت نگران است. فراخوان به ایجاد شورای اسلامی اقدامی در جهت عقب زدن فضای اعتراض در فولاد است و کارگران به آن تن نخواهند داد.در متن چنین شرایطی است که کارگران نیشکر هفت تپه طی پیامی خطاب به همرزمانشان در فولاد اهواز اعلام میکنند: “شورای اسلامی را برسمیت نشناسید”. در بخشی از پیام کارگران نیشکر هفت تپه چنین آمده است:”هفت تپه ای ها و گروه ملی فولاد یاران روزهای سخت بودند و هستند. اعتبار فولادگران همان خروش و مبارزات جانانه ای است که برای احقاق حقوق کارگران، علیه خصوصی سازی و موسوی ها انجام دادند. مبارزه ای که با تکیه به تصمیمات مجمع عمومی و کار شورائی پیش رفت و فریاد کارگران فولاد را از زبان رهبران صدیق آن جهانی کرد. بعد از دوره ای جنگ و مقاومت و زندان، دوباره کارفرما با شورای اسلامی آمده تا غنائم ببرد. شورای اسلامی در فولاد چیزی بیشتر از مزدوران شورای اسلامی در هفته تپه نیست و نخواهد بود. شورای ضد کارگری اسلامی وجودش را مدیون سرکوب شورای واقعی کارگران در کارخانه ها است.

شما همکاران عزیز فولادی آگاهید که با هر محاسبه ای در این انتخابات شرکت کنید و یا بدتر دوستانی برای عضویت در آن کاندید شوند، با دست خود عملا و به همان میزان امکان اعمال فشار کارفرما به همکاران را فراهم می کنید. شما بارها با شورای قلابی و آلت دست سرمایه دار مخالفت کردید و در مواردی اجازه برگزاری سیرک انتخاباتش را ندادید. می دانیم که کارگران آگاه و بیشتر بچه های گروه ملی فولاد با شورای اسلامی مخالفند. اما کارفرما همچنان در فکر تحمیل شورای اسلامی است. اجازه ندهید. “کارگران نیشکر هفت تپه در این پیام از روند عقب زدن بساط سرکوبگران شورای اسلامی سخن گفته و از تجربه خود چنین مینویسند:” ما شورای اسلامی را با رای و امضا منحل کردیم. در هفت تپه بجز کارفرما کسی نه این نهاد را به رسمیت می شناسد و نه با کاندید شدن در آن آبرویش را به حراج می گذارد. در مقابل مجمع نمایندگان و فعالین مستقل و خرد جمعی راهنمای کار و مبنای اتحاد در هفت تپه است. “. در ادامه در این بیانیه بر ادامه مبارزه علیه به تحرک در آمدن دوباره عناصر شورای اسلامی در همدستی با باند مافیایی اسدبیگی تاکید شده است.

زنده باد کارگران هفت تپه،

زنده باد همبستگی کارگری پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ دی ۱۳۹۹، ٨ ژانویه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *