رد اتهام از ١٥ کارگر نیشکر هفت تپه شکست دیگری برای باند مافیایی اسدبیگی

در حالیکه جلسه تعیین تکلیف وضعیت اقتصادی نیشکر هفت تپه توسط هیات داوری سازمان خصوصی سازی به دو هفته دیگر موکول شد، توطئه گری علیه کارگران این مجتمع کارگری و ایجاد فضای امنیتی و تفرقه در میان کارگران ادامه دارد. تشکیل کمیته انضباطی، کسر حقوق ٤ نفر از کارگران بابت روزهایی که آنان در بازداشت بودند، و شکایت اخیر کارفرمای شرکت نیشکر هفت تپه از ١٥ نفر از کارگران تحت عنوان اخلال در نظم عمومی مواردی از این تلاشها و توطئه گری هاست. اما کارگران با اتحاد و عزم و اراده جمعی خود در برابر اینگونه دسیسه چینی ها ایستاده و آنها را خنثی میکنند. از جمله روز گذشته کارگران بخش تجهیزات مکانیکی در اعتراض به کسر حقوق ٤ همکار خود دست به اعتصاب زدند و پیگیر رفع این اقدام گردیدند.
١٥ کارگر مورد شکایت کارفرما همان کسانی هستند که قبلا حکم اخراجشان صادر شده بود و کارگران با مبارزه جانانه شان موفق به بازگرداندن آنها به سر کار شدند. فرزانه زیلابی وکیل کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در خصوص پرونده جدید این کارگران میگوید:
“نسبت به شکایت کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با عنوان اخلال در نظم عمومی که به تازگی علیه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مطرح شده بود در شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شوش قرار منع تعقیب صادر شد. اعتراض کارفرما به این قرار در شعبه یکصد و سه دادگاه کیفری دو شوش رد شد. اسدبیگی ها تا کنون ده ها شکایت غیر مدلل و غیر مستند علیه کارگران معترض و نمایندگان مستقل کارگری مطرح کرده اند .شکایت ها علیه کارگران یا جنبه ایذایی و ابزاری داشته یا برای انحراف جریان تعقیب ابر متهمان ارزی کشور (اسدبیگی و رستمی و… ) وهمدستان آن ها، رسیدگی به اتهام فساد مالی و اخلال در نظام اقتصادی مطرح شده است. جای تأسف دارد که دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش در جریان این پرونده ها بارها و بارها ، بدون آنکه ضرورت قانونی وجود داشته باشد، دستور جلب بدون احضار کارگران با هجوم پرتعداد مأموران به منزل آنها و قرار بازداشت موقت کارگران معترض را صادر کرده است. این پرونده سازی ها در موارد متعددی پیرو گزارش رئیس پلیس اطلاعات و امنیت شوش تشکیل شده پس از آن دستور بازداشت توسط دادستان شوش صادر و سپس شکایت اسدبیگی ها از کارگران پیوست پرونده میشد. و در نهایت منجر به صدور قرارمنع تعقیب می گردید. برابر قانون حق مسلم کارگران جهت اقدام قانونی علیه اسدبیگی ها و عوامل آنها در هر جایگاهی، جهت تعقیب کیفری ،جبران خسارات مادی و معنوی و اعاده حیثیت، محفوظ می باشد.”
کارگران نیشکر هفت تپه تا هم اکنون توانسته اند با قدرت اتحاد شورایی خود تعرضات هر روزه دولت و کارفرما را عقب بزنند و در برابر دستگیری ها، احضار ها، اخراج ها و انواع تهدیدات شغلی بایستند و پیگیر خواستهایشان شوند. در چنین مبارزه جانانه ایست که نیشکر هفت تپه امروز به یک سنگر مهم جنبش کارگری تبدیل شده است. از خواست و مبارزات این کارگران باید وسیعا پشتیبانی کرد.
زنده باد نیشکر هفت تپه
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ دی ۱۳۹۹، ٣٠ دسامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *