اطلاعیه شماره ١٤ : تجمع مردمی در اهواز در اعتراض به انتقال آب کارون و سه خبر دیگر

لینک به مطالب دیگر درباره محیط زیست

روز ١١ دی گروهی از مردم به فراخوان نهادهای زیست محیط در اهواز در اعتراض به تصویب بودجه انتقال آب کارون دست به تجمع زدند. در این تجمع مردم معترض با بنرهایی که روی آن نوشته شده بود “کارون پاک، کارون بدون زباله”، و “نه به انتقال آب کارون”، صدای اعتراض خود را به سیاستهای نابود کننده و تخریبی حکومتیان اعلام داشتند.

تخریب شدن محیط زیست بخاطر سیاست های سودجویانه سرمایه داری حاکم و مصائب آن همواره یکی از موضوعات اعتراض مردمی در استان خوزستان بوده است.از جمله تخریب محیط زیست در این منطقه آلودگی هوا و پخش ریز گردها در هوا، و کاهش و کمبود آب را در پی داشته و معضلاتی جدی برای زندگی و معاش مردم ایجاد کرده است. این وضعیت باعث انواع بیماریهای تنفسی و پوستی شده است. همچنین نا سالمی و عدم بهداشت آب سطح استاندارد بهداشت را پایین آورده است. در این رابطه نهادهای زیست محیطی بسیاری شکل گرفته و مردم از این طریق پیگیر خواستهایشان هستند. در همین راستا تجمع اعتراضی مردم در اهواز برپا شد. از خواست و اعتراض مردم باید وسیعا حمایت کرد.
بنا بر خبر دیگری جمعی از کشاورزان نخیلات کارون با نوشتن نامه ای به استاندار به افزایش آب‌بهای نخلستانها از سازمان آب و برق خوزستان شکایت کردند. به گفته کشاورزان سازمان آب‌وبرق در سال قبل بابت هر هکتار آب‌بها نخلستان‌های کشاورزان شهرستان کارون ۵۳ هزار تومان از کشاورزان دریافت می‌کرد و امسال آن را به ۵۵۰ هزار تومان افزایش داده است.

همچنین روز دهم دیماه جمعی از کشاورزان روستای جسانیه بزرگ در خوزستان بخاطر تصرف بخشی از اراضی زراعی خود توسط شرکت قند و شکر اهواز دست به تجمع زدند و خواهان رسیدگی استانداری خوزستان و بخشداری مرکزی و همچنین اداره ثبت اسناد و املاک به این موضوع هستند. در این روز علیرغم حضور نیروی انتظامی تجمع کنندگان به اعتراض خود ادامه دادند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان
١١ دی ٩٩، ٣١ دسامبر٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *