bikari 274 x 183

اطلاعیه خبری: تجمع جوانان بیکار مقابل تامین اجتماعی و چند خبر دیگر

-روز ١٩ دی شماری از  جوانان بیکار با بستن درب شعبۀ تامین اجتماعی تهران و با شعار های  “باز یا بسته ما گرسنه‌ایم”  و « “غذا_نیست_ترس_نیست” دست به تجمع زدند. جنبش اعتراضی علیه بیکاری سر بلند کرده است. این اعتراضات در اشکال مختلف از جمله جمع شدن در مقابل مراکز تولیدی در شهرهای مختلف و آکسیونهای موضعی علیه بیکاری و بی تامینی برگزار میشود. این اعتراضات را باید سراسری کرد. دولت در قبال زندگی و معیشت همه مردم مسئول است. درمان رایگان برای همه،  تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حق مسلم همه مردم است.  همه کارگران بیکار اعم از زن و مردم باید از مقرری ماهانه، بیمه بیکاری در حد داشتن یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند.

– روز ١٠ دی تعدادي از کارگران آبفار اندیکا در خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن ۳سال حق بیمه و یکسال حقوق  مقابل این اداره در شهر اندیکا تجمع کرده و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند.  

– روز ١٠ دی صدها معلم  خريد خدمت يزد بخاطر نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی برای هفتمین روز دست به تجمع اعتراضی زدند. حدود یک هفته است كه نزديك به ۷۰۰ معلم خريد خدمتی يزد دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست از كار كشيده‌اند و جمعی از آنان نیز برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان راهی تهران شده و روزیکشنبه ۷ دی تجمعی مقابل مجلس برپاکردند.

 این معلمان طی پیامی به خانواده های دانش آموزان اعلام کردند که همانند ايامي كه در تهران آلودگي هست و كلاس تعطيل مي‌شود، يا مثل خوزستان كه به خاطر ريزگردها تعطيل مي‌شود، يا به هر علت طبيعي ديگري كلاس‌هاي درست تعطيل شده است، همه ساعاتی که در اعتصاب بوده اند جبران خوهد شد و با این پیام تلاش کردند که آنها را در حمایت از خواستهایشان همدل کنند.

 – صبح روز دوشنبه ۸ دیماه جمعی از کارگران مناطق آزاد و ویژه بندر ماهشهر بار دیگر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل سخت و زیان آور در این منطقه دست به تجمع زدند.

-صبح روز ٨ دی گروهی از کارگران فضای سبز شهرداری شهر آبادان، در اعتراض به چند ماه معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در محوطه ساختمان شهرداری مرکزی شهر تجمع کردند

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ دی ۱۳۹۹، ٣٠ دسامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *