اعتراضات رانندگان اتوبوسهای ارومیه، کارگران پیمانی پتروشیمی ایلام و چند خبر دیگر

اطلاعیه خبری
روز دوشنبه ٨ دی تعدادی از رانندگان اتوبوس بین شهری ارومیه در اعتراض به تعویق پرداخت مطالباتشان که بعضا ازسال ٩٠ به این سو باقی مانده است، در دهمین روز اعتراضشان بدلیل خلف وعده های شهردار و مقامات استانی، مقابل مجلس اسلامی در تهران تجمع کردند و بر خواست خود تاکید کردند.

  • روز هشتم دیماه در پتروشیمی ایلام کارگران پیمانکاری اخراجی در سایت الفین شهرستان چوار با خواست بازگشت به کار اعتراض خود را رسانه ای کردند. به گفته کارگران در حالیکه بهره برداری از فاز دوم این شرکت یعنی پروژه الفین و واحد شیرین‌سازی از چهارم دی ماه آغاز شده است، مدیریت با تعدادی از آنان که چندین سال است برای راه اندازی این پروژه کار کرده اند، تحت عنوان “عدم نیاز” تسویه حساب کرده و سفارشی های دست اندرکاران به جای آنها به کارگرفته شده اند. تعداد کارگران اخراجی در ابتدا ٣٠ نفر بودند که بعد از اعتراضات اخبرشان شماری از آنها به کار بازگشته اند اما تعدادی همچنان از کار بیرون مانده اند. کارگران پیمانی این شرکت خواستار بازگشت به کار همه همکاران اخراجی خود هستند.
  • روز یکشنبه ۷ دی ماه گروهی از معلمان نهضت سواد آموزی و معلمان خرید خدمت، در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت استخدامشان به دائمی و تامین امنیت شغلی خود، در مقابل ساختمان مجلس اسلامی تجمع کردند. در همین روز جمعی از معلمان حمایتی استان یزد نیز در اعتراض به تعویق ٤ ماهه پرداخت دستمزدشان دست به تجمع زدند. تعداد این معلمان هشتصد نفر است و در تمام این مدت مشغول تدریس مجازی به دانش‌آموزان بوده اند. یکی دیگر از خواسته‌های این معلمان، رفع تبعیض در نظام آموزش و پرورش و یکسان‌سازی شرایط شغلی است.
  • روز ٧ دی کادر درمانی شرکتی در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت استخدامی خود به دائمی و پرداخت مزد برابر در مقابل کار برابر با همکاران رسمی و افزایش حقوقهایشان دست به تجمع زدند. به گفته پرستاران در حالیکه وعده استخدام ٣٠ هزار پرستار جدید و کاهش فشار از روی پرستاران در بیمارستان داده میشود، اما در مورد رسمی شدن قرار داد آنها اقدامی صورت نمیگیرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٨ دی ۱۳۹۹، ٢٨ دسامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *