جدید ترین

انهدام یک شبکه وابسته به جمهوری اسلامی در ترکیه

پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه در روزهای اخیر اعضای یک باند تبهکار، از همکاران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در ترکیه را به اتهام جاسوسی و آدم ربایی و ترور مخالفان جمهوری اسلامی در ترکیه دستگیر کرده اند.

بر اساس گزارشات منتشر شده این افراد با یک قاچاقچی مواد مخدر به نام زیندشتی مرتبط با دستگاه‌های امنیتی رژیم اسلامی همکاری می‌کردند. مطابق همین گزارشات این تیم در آخرین مورد حبیب اسود، یکی از مخالفین جمهوری اسلامی و تبعه سوئد را در جریان سفری به ترکیه در استانبول ربوده و به ایران برده بودند. تحقیقات پلیس امنیتی ترکیه، میت، درباره چگونگی ناپدید شدن حبیب اسیود، باعث کشف و متلاشی شدن این شبکه آدم‌ربایان جمهوری اسلامی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۵ از شبکه باند تبهکار زیندشتی و زیرمجموعه‌آن برای ترور و ربودن مخالفان خود در ترکیه استفاده کردهاست. واقعیت این است که زیندشتی در سال ۲۰۱۸ به اتهام جرایمی مانند قاچاق مواد مخدر، ایجاد یک گروه جنایتکار مسلح، آدم‌ربایی و قتل در ترکیه دستگیر و محاکمه شد و دادستانی خواستار اشد مجازات تا حد حبس ابد برای او شده بود. اما بنا به گفته رسانه‌های اپوزیسیون ترکیه این جانی به خواست یکی از مشاوران اردوغان به دلیل «تاثیر قابل توجه بر روابط بین دو کشور ایران و ترکیه» از زندان آزاد شد.

نفس رویکرد تازه دولت ترکیه علیه فعالیتهای تروریستی رژیم اسلامی در خاک این کشور که تا دیروز بر این فعالیتها چشم فرو می بست و یا حتی با رژیم اسلامی علیه مخالفین رژیم و پناهندگان سیاسی همکاری امنیتی می کرد، نشان دهنده موقعیت تضعیف شده جمهوری اسلامی در منطقه و در سطح جهانی است. در ماههای گذشته جمهوری اسلامی بطور فزاینده ای از سوی افکار عمومی مردم دنیا، سازمان ملل و بویژه دول غربی به خاطر اعدام ها و جنایات بیشمارش تحت فشار قرار داشته است. رژیم اسلامی از سوی مجامع بین المللی، دولتهای غربی و سازمانهای مدافع حقوق انسانی به دفعات محکوم شده است و نهادهای بین المللی خواهان پایان دادن به سرکوب ها در ایران شده اند. در چنین شرایطی که کوس رسوایی رژیم اسلامی در جهان بلند شده است دولت ترکیه خود را ناگزیر دیده که فعالیت تروریستی جمهوری اسلامی در خاک این کشور را مورد حمله قرار دهد.اما تمام جزئیات پرونده این باند تبهکار جمهوری اسلامی باید به اطلاع عموم رسیده شود.حزب کمونیست کارگری خواهان برخورد قاطع به باندهای تروریستی جمهوری اسلامی در خارج کشور و تامین امنیت مخالفین جمهوری اسلامی است.

پرونده قطور جنایات جمهوری اسلامی در ترور مخالفین خود در خارج کشور و اجیر کردن آدمکشان حرفه ای برای کشتن و ربودن مخالفین خود در ترکیه، گواه دیگری است که این رژیم جنایتکار باید در سطح بین المللی طرد و منزوی شود. حکومتیکه برای بقای خود به تروریسم در داخل و خارج کشور متکی است نباید بعنوان نماینده مردم ایران برسمیت شناخته شود بلکه باید بعنوان یک رژیم قاتل و عامل کشتار و بی حقوقی مردم با بایکوت سیاسی تمام عیار جهانی روبرو گردد.

حزب کمونیست کارگری در عین حال اعلام میکند که جان و امنیت پناهندگان ایرانی موضوعی نیست که بتوان آنرا وجه المصالحه سازش با جمهوری اسلامی قرار داد. دولت ترکیه موظف است مطابق معاهدات بین المللی از امنیت و جان پناهندگانی ایران تا زمانی که به کشور ثالثی انتقال نیافته اند محافظت کند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹-۱۶ دسامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *