جدید ترین

درباره اهدای جایزه «تلاشگر حقوق بشر» سال ۲۰۲۰ به جعفر عظیم زاده!

جایزه «تلاشگر حقوق بشر» سال ۲۰۲۰ به کارگران ایران و جعفر عظیم زاده یکی از نمایندگان راستین طبقه کارگر تعلق گرفت. اعضای کانون مدافعان حقوق بشر با حضور در منزل عظیم زاده، رییس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، این جایزه را به همسر وی، اکرم رحیم پور، اهدا کردند.
اهدای جایزه «تلاشگر حقوق بشر» به چهره ای چون جعفر عظیم زاده بیش از هر چیز جایگاه قدرتمند جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی و چهره های درخشانی چون او بعنوان مدافع انسانیت و حقوق انسانها را به نمایش میگذارد.

جعفر عظیم زاده که در زندان بسر می برد یکی از فعالین کارگری سرشناس است که زندگی خود را صرف دفاع از خواستهای کارگران و پی افکندن جامعه ای عاری از ستم و استثمار کرده است.

او بارها به دلیل دفاع قاطعش از مطالبات کارگران به زندان افتاد و مورد اذیت و آزار جمهوری اسلامی قرار گرفت ولی همواره صدای آزادیخواهی و برابری طلبی بود و در زندان نیز به مبارزه علیه بی حقوقی مردم ادامه داد و به صدای اعتراض زندانیان علیه وضع اسفناک زندانها تبدیل شد. او یکی از دست اندرکاران کمپین جمع آوری چهل هزار امضا برای خواست افزایش دستمزد در سال ٩٣ بود که در مقابل زندگی تحمیلی چند بار زیر خط فقر سرمایه داران و دولتشان خواهان افزایش دستمزد به میزانی بود که بتواند رفاه و آسایش کارگران را تامین کند. وی در سالهای گذشته در حالیکه در زندان بسر می برد به همراه اسماعیل عبدی از رهبران جنبش معلمان در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت‌های کارگری و اجتماعی و پرونده سازی امنیتی علیه همه معترضین در سال ٩٥ با صدور یک بیانیه مشترک و مهم دست به اعتصاب غذا زد و در نتیجه ۶۳ روز اعتصاب غذا، صدمات جسمی زیادی به وی وارد آمد و در نتیجه اعتراضات گسترده داخلی و بین‌المللی از زندان آزاد شد. کارزار مشترک او و اسماعیل عبدی به جنبشی اجتماعی تبدیل شد و تاثیر زیادی در تحکیم همبستگی میان معلمان و کارگران داشت.

جعفرعظیم زاده، به‌دلیل فعالیت‌های خود جهت احقاق خواستهای کارگران و مخالفت با امنیتی کردن فعالیتهای کارگری و اجتماعی در فروردین ۱۳۹۴ به شش سال زندان محکوم شد و از بهمن ۱۳۹۷ برای تحمل دوران محکومیت خود روانه زندان شد. او در زندان در دوره اخیر به صدای رسای زندانیان در مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شد که در همراهی با ویروس جمهوری اسلامی جان زندانیان را با مخاطرات جدی مواجه ساخته است. خواست او تعطیل زندان ها برای حفظ جان همه زندانیان و نگهبانان زندان بود.

اهدای جایزه «تلاشگر حقوق بشر» به جعفر عظیم زاده در واقع ارج گذاشتن بر تلاشهایی است که هدفی جز برچیدن بساط بی حقوقی، فقر، ستم و زورگویی ندارد. عظیم زاده سمبل مقابله با تهاجمات کارفرمایان و دولت به حقوق و معیشت کارگران و دفاع جانانه از حقوق انسانی طبقه کارگر و همه مردم است. مبارزه برای رفاه، آزادی و برابری و ایجاد جامعه ای بدور از تبعیض و بی حقوقی پلاتفرم طبقه کارگر برای تغییر جامعه و سرنگونی جمهوری اسلامی است. اهدای این جایزه به جعفر عظیم زاده بعنوان نماینده کارگران می تواند تاکیدی بر این باشد که برقراری همه جانبه ارزشهای حقوق بشری تنها با دستان توانمند کارگران و پلاتفرم سیاسی طبقه کارگر برای رهایی جامعه متحقق شود. همه کنشگران حقوق بشر را به پیوستن به پلاتفرم سیاسی طبقه کارگر علیه استثمار و بیعدالتی و بیحقوقی و مبارزه برای آزادی جعفر عظیم زاده و کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی فرامیخوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹-۱۴ دسامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *