انحلال بخش خدمات نیشکر هفت تپه و اعتصاب کارگران. رضا آلکثیر کارگر نیشکر هفت تپه خودکشی کرد

انحلال بخش خدمات نیشکر هفت تپه و اعتصاب کارگران. رضا آلکثیر کارگر نیشکر هفت تپه خودکشی کرد
روز ٢١ آذر ١٢٠ کارگر بخش خدمات در نیشکر هفت تپه در اعتراض به منحل شدن این بخش به دستور امیلی واسط اسدبیگی در شرکت و تقسیم آنان در قسمتهای کشاورزی، HTC و زیربنایی دست به اعتصاب زدند. بدنبال اعتراضات کارگران، ناظر بخش خصوصی در شرکت به کارگران اعلام کرده است که میتوانند در این رابطه شکایت نامه خود را بنویسند تا موضوع پیگیری شود. اما کارگران خواستار لغو فوری این طرح هستند و اعتراض آنان ادامه دارد.

با توجه به اینکه یک کار بخش خدمات جمع آوری زباله ها در هفت تپه است منحل کردن این بخش صدای اعتراض مردم ساکن در این منطقه را هم بلند کرده است. منحل کردن بخش خدمات ادامه همان طرح کوچک سازی نیشکر هفت تپه و مقدمه بیکارسازیهاست و کارگران همواره در برابر چنین طرحهایی ایستاده اند و اجازه نمیدهند. با اجرای این طرح شغل و معیشت ١٢٠ کارگر بخش خدمات به خطر می افتد و کارگران به آن معترضند.
یک خبر تاسف آور از نیشکر هفت تپه اقدام رضا الکثیر کارگر اخراجی این شرکت به خودکشی، و درگذشت اوست. او به تازگی نامزد کرده بود و یکی از ٥٠٠٠ کارگر معترض نیشکر هفت تپه بود که زیر فشار زندگی و داشتن مسئولیت دو خواهر فلج و دیگر مشکلات زندگی بود و از شدت خشم و اعتراض و فشار کمر شکن اقتصادی دست به خودکشی زد. جانباختن این کارگر را به خانواده و همکارانش و همه کارگران تسلیت میگوییم. او قربانی سیستم چپاول حاکم در هفت تپه است. درگذشت رضا الکثیر بر فضای خشم و اعتراض در نیشکر هفت تپه شدت بیشتری داده است.
نیشکر هفت تپه همچنان کانون جدال کارگران با باند مافیایی اسدبیگی است. این کارگران در عین حال پیگیر خواستهای اعلام شده خود هستند. پرداخت دو ماه دستمزد معوقه و پرداخت بموقع دستمزدها، تمدید دفترچه های بیمه، بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی از جمله اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان اخضری و سالار بیژنی که در جریان اعتراضات سال ٩٧ اخراج شده اند و مهمتر از همه کوتاه شدن دست باند اسدبیگی از شرکت و گسیل یک نفر از سوی دولت به این مجتمع کارگری و اداره آن تحت نظارت کارگران خواستهای مهم کارگران نیشکر هفت تپه است. هم اکنون در این مجتمع کارگری هر روزه در این بخش و آن بخش کارگران در اعتراضند و از زندگی و معیشت خود دفاع میکنند. حفظ این مجتمع برای کارگران هفت تپه به معنی حفظ شغل و ادامه معیشتشان است. این کارگران با قدرت اتحاد و تصمیم گیری شورایی شان هشت ماه اعتراض جانانه را به پیش برده و از جمله توانسته اند جلوی اجرای انواع و اقسام طرحهای حکومتی را برای کوچک سازی این شرکت بگیرند. از خواستها و مبارزات این کارگران باید وسیعا حمایت کرد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ آذر۱۳۹۹، ١٢ دسامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *