Hamid-t3

یادداشتهای هفته

Hamid-t3
حمید تقوایی:
روز کارگر و چالش سرمایه داری اسلامیزه در ایران!
          روز جهانی کارگر روز اعتراض به نظام سرمایه داری، نظام حافظ منافع یک درصدیها و تحمیل فقر و بیحقوقی به نود و نه درصدیها در همه جای دنیا است. اما کارگران و توده مردم در ایران با یک سرمایه داری فوق ارتجاعی طرفند: سرمایه داری اسلامیزه شده؛ سرمایه داری متکی بر قوانین متحجر مذهبی، تجاوز شرعی به دختر بچه ها، تحمیل آپارتاید جنسی و توهین و تحقیر و تبعیض فاحش علیه زنان، شلاق و قصاص و اعدامهای زنجیره ای، محروم کردن جوانان از یک زندگی شاد و مدرن و امروزی، و تحمیل فقر و فلاکت و بیکاری وگرانی به اکثریت عظیم مردم.
          این ها ویژگیهای یک نظام عشیره ای قبیله ای عهد عتیق و یا نظام خانخانی و ارباب رعیتی قرون وسطائی نیست، ضرورت کارکرد سرمایه داری قرن بیست و یکم در ایران امروز است. امروز اسلام در حاکمیت دیگر بیرق متحد کردن قبایل بدوی و یا کشورگشائیهای خانها و خلفا و امرای امپراتوریهای قرون وسطائی نیست، بلکه پرچم تحمیل سیاستهای ریاضت کشی بانک جهانی، مقابله با خطر شورش گرسنگان و تحمیل زندگی چند مرتبه زیر خط فقر به توده کارگران و مردم محروم جامعه است.
روی دیگر سکه این واقعیت نقش و جایگاه تعیین کننده طبقه کارگر در تغییر بنیادی وضع موجود است. کلید رهائی جامعه از جهنم اسلامی سرمایه در دستان طبقه کارگر و در افقی است که طبقه کارگر در برابر جامعه قرار میدهد: افق سوسیالیسم! روز اول مه در ایران روز یاد آوری و تاکید بر این واقعیت پایه ای است.

**********
در ضرورت سنگ اندازیهای جناح مخالف!
          طبق گزارش رسانه ها رفسنجانی در دیدار با خانواده های زندانیان بند ٣٥۰ اوین اتفاقات اخیر در زندان اوین را یک «بحران» و اقدام گروهی «خاص» نامیده که در تلاش هستند برای دولت روحانی ایجاد بحران و سنگ اندازی کنند!
          این هم یکی از فواید دسته بندیهای جناحی برای جمهوری اسلامی است! برای حفظ کیان اسلامشان میزنند و میکشند و تقصیر را به گردن جناح مقابل می اندازند! در رابطه با قتلهای زنجیره ای در دوره خاتمی نیز شاهد این نوع ادعاها بودیم. جالب اینجاست که همیشه جناحی که رئیس جمهورش از صندوق بیرون آمده و دولت را در دست دارد از خرابکاری مخالفین مینالد! ظاهرا مقامات و مسئولین اجرائی در قتلها و اعدامها (که در دوره روحانی رکورد شکسته است) و ضرب و شتم زندانیان هیچکاره اند و همه چیز زیر سر جناحی است که در راس و مسئولیت امری نیست!
          این حنا دیگر برای مردم ایران رنگی ندارد! این نوع اظهارات تنها تاکید دیگری بر بهم ریختگی صفوف حکومتی ها و ماهیت مافیائی دسته بندیهای درون حکومت است. نشانه فساد و تشتتت در حکومت و نظام جنایتکار و ضد انسانی است که همه این مقامات و دارو دسته ها از اصولگران و اصلاح طلبان گرفته تا خامنه ای و رفسنجانی و روحانی و غیره، در ایجاد و برپا داشتنش سهم داشته اند و در حفظ آن از هیچ جنایتی فروگذار نمیکنند! پاسداری از کیان نظام و اسلام تنها نام دیگری برای حفاظت ثروتهای غارت شده و حسابهای بانکی میلیارد دلاری مقامات و باندهای مافیائی حاکم از هر جناح و خط است. اعدام و کشتار و ضرب و شتم زندانیان اشتباه و یا کار شکنی این یا آن جناح خاص نیست، ضروت حفظ کل نظام غارت و چپاول جمهوری اسلامی است. حفط کیان ثروت و قدرت ایجاب میکند که بزنند و بکشند. جناحهای حکومتی هر دعوا و اختلافی با هم داشته باشند در سرکوب و مرعوب کردن جامعه منفعت مشترکی دارند. همچنانکه منفعت مردم نیز بزیر کشیدن کل نظام جمهوری اسلامی با همه دار و دسته های و جناحهای مختلف آنست.

**********
آپارتاید جنسی را باید عملا در هم شکست!
          در اخبار بود که ٢٤۰۰ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی خواستار توقف طرح تفکیک جنسیتی شدند. این خواست دانشجویان گوشه ای از اعتراض و عدم پذیرش تبعیض و تحقیر و توهین نسبت به زنان در کل جامعه است. برداشتن حجابها، مبارزه برای حضور زنان در استادیومهای ورزشی، شکستن دیوار آپارتاید در تجمعات و وسائل نقلیه عمومی و در محیط کار و تفریح، اجزای دیگر این حرکت ضد تبعیض جنسیتی در جامعه است. قفس اسلامی که برای زنان ساخته اند را میتوان عملا و در زندگی هر روزه در هم شکست. خواست بر حق دانشجویان مبنی بر توقف طرح تفکیک جنسیتی وقتی موثر و کارساز خواهد بود که با اقدام عملی دانشجویان در مختلط کردن کلاسها و تجمعات دانشجوئی همراه باشد. این طرح ارتجاعی را میتوان و باید عملا متوقف کرد.

**********
حق با ولی فقیه است!
          هفته گذشته خامنه ای بمناسبت روز فاطمه زهرا، یعنی روز تحریف و لوث کردن اسلامی هشت مارس، اعلام کرد که برابری زن و مرد غلط و امری مربوط به فرهنگ غربی است. بدنبال این اظهار نظر روحانی و رفسنجانی به سرعت به رفع و رجوع دسته گل به آب دادن رهبر عالیقدرشان پرداختند. گفتند که در اسلام فرودست و فرا دست نداریم و ترستان از آزادی زن را بپای اسلام ننویسید و غیره و غیره. این اختلاف نظر بین آیت الله ها و حجت الاسلامها و مقامات حکومتی به مردم ربطی ندارد ولی تا آنجا که به نص صریح آیات و احادیث و مهمتر از آن عملکرد زن ستیزانه بیش از سه دهه حکومت همین مقامات و آیت الله ها مربوط میشود باید بگوئیم حق کاملا با ولی فقیه است!

**********
احساس مردم و احساس رژیم!
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اخیرا اعلام کرده است که “احساس فساد اداری بین مردم زیاد است!”
          احساس فساد؟! ظاهرا پس از بازرسیهای دقیق و کارشناسانه و متمادی به این نتیجه مشعشع رسیده اند! لابد باید بزودی منتظر اظهار نظر مقامات در مورد احساس فقر و گرانی و بیکاری، احساس تبعیض و آپارتاید جنسیتی و احساس ضرب و شتم و دستگیری و اعدام و شکنجه نیز باشیم. اما این نوع اظهار نظرات قبل از اینکه چیزی در مورد مردم بگوید از احساس بسیار زیاد سرنگون شدن در میان حکومتی های خبر میدهد. احساس سقوط قریب الوقوع بقدرت انقلابی مردم!
٢٥ آوریل ١٤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *