جدید ترین

اطلاعیه خبری: اعتصاب کارگران نیروگاه برق رامین اهواز و چند خبر اعتراضی دیگر

روز ٢٧ آبان کارگران نیروگاه برق رامین اهواز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود دست به اعتصاب زدند.

-روز سه شنبه ۲۷ آبان جمعی از کارکنان آب و فاضلاب روستایی خوزستان، در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی و تعویق پرداخت ۵ ماهه حقوق و مزایای خود در مقابل درب شرکت آبفار استان دست به تجمع اعتراضی زدند. در همین رابطه این کارگران بارها تجمع اعتراضی داشته اند.

  • روز ۲۷ آبان تعدادی از کارگران میراب کشت و صنعت کارون با خواست در اعتراض به قراردادهای موقت کاری در مقابل ورودی این شرکت تجمع کردند.
  • روز ٢٧ آبان ۴۰ نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی خوزستان در اعتراض به عدم تبدیل قراردادهایشان به حق التدریسی در مقابل استانداری تجمع کردند.
  • روز دوشنبه ۲۶ آبان جمعی از دستفروشان خرمشهر در اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی چند ساله خود بدلیل عدم تحویل غرفه های خریداری شده شان در بازار این شهرستان در استان خوزستان، دست به به تجمع زدند. دستفروشان بخشی از جمعیت عظیم کارگران بیکار هستند که برای نجات از گرسنگی ناگزیر به دستفروشی شده و در بدترین شرایط زندگی خود را میگذرانند. حکومت اسلامی به جای تامین معیشت و زندگی این کارگران همواره آنها را مورد پیگرد سرکوبگران و پنجه بوکس بدستان شهرداری قرار داده است. دولت در قبال زندگی آنها مسئول است و به همه مردم بدون درآمد و کم درآمد باید حقوق پایه ای ماهانه پرداخت شود و زندگی شان در حد قابل قبولی تامین شود. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه کودکان و حق مسکن، حقوق پایه ای همه مردم است.
  • روز دوشنبه ۲۶ آبان کارگران اخراجی کارخانه آب معدنی داماش در ادامه تجمعات اعتراضی شان برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی شکایت خود را در اداره کار شهرستان رودبار واقع در شهر منجیل در گیلان به ثبت رساندند. شمار این کارگران ١٢ نفر است که بین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند و با وجود ۴ ماه مزد معوقه به بهانه کاهش تولید کارخانه، در این فصل از سال عملا از کار بیکار شده و تامین و معاشی ندارند.

پیش بسوی اعتراضات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ آبان۱۳۹۹، ١٧ نوامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *