جدید ترین

۱۵۰۰ جانباخته، ۱۵۰۰ مراسم

سالروز خیزش آبان، سالروز بزرگداشت جانباختگان فرامیرسد. زمینه های اعتراض چنان گسترده است که حکومت وحشت زده از خیزش مجدد مردم، فضا را هرچه بیشتر امنیتی کرده است. اما حکومتی در استیصال کامل، در بحرانی عمیق، ناتوان از پاسخگویی به کوچکترین خواست مردم، بی افق و بی آینده، بی آبرو و منزوی در سطح بین المللی و نشسته بر دریایی از خشم و انزجار در داخل کشور، تا چند روز و چند هفته میتواند این فضا را ادامه دهد!

در چنین فضایی خانواده های جانباختگان از جمله در بهبهان و رشت و لنگرود مراسم عزیزانشان را اعلام کرده اند و خانواده های دیگری در تدارک مراسم اند. تعدادی از خانواده های دادخواه نیز اعلام کرده اند که «گلوله و زندان و اعدام نمی‌تواند صدای حق خواهی ما مردم را ببُرد. ما دادخواهیم و از همه‌ مردم می‌خواهیم که همراه ما در این دادخواهی باشند. حق ماست که جمع شویم و یاد عزیزانمان را گرامی بداریم. حکومت وحشت زده دست به اقدامات رذیلانه ای زده تا جلو مراسم ها را بگیرد». در شهرستان الوند آرامستان این شهر را بسته است. در بهبهان دست به تخریب و بلوکه کردن جاده شهر به سمت گورستان زده و خانواده هایی را مورد تهدید قرار داده است. اما نمیتواند و نباید اجازه دهیم که مانع برگزاری مراسم عزیزانمان شود. باید همه جا مراسم اعلام کرد، ۱۵۰۰ خانواده جانباخته همراه با مردم معترض و آزاده، در سراسر کشور در همه شهرهایی که اعتراض کردیم و در همه شهرهایی که مملو از مردم منزجر از حکومت آدمکش اسلامی است باید دست به کار مراسم های هرچه بزرگتر و باشکوه تر شویم. در تهران و ماهشهر و بهبهان، در شیراز و اصفهان و کرمان و تبریز، در اهواز و رشت و مشهد، در کرج و اراک و قزوین، در کرمانشاه و سنندج و در همه شهرها و روستاها باید مراسم بگیریم و حرکت وسیعی به راه اندازیم. به خانواده های جانباختگان قوت قلب بدهیم، تشویقشان کنیم و در کنارشان باشیم، مردم بیشتری را خبر کنیم و در سطح شهرها و قبرستان ها و هر جا که میتوانیم مراسم های باشکوهی برگزار کنیم. تصاویر عزیزان جانباخته را بر در و دیوارها، در محلات شهرها، در دانشگاهها و کارخانه ها، در قبرستان ها و در مدیای اجتماعی منتشر کنیم و فضایی از همبستگی و گرامیداشت و شور و اعتراض بپا کنیم و بدینترتیب برای سالروز گرامیداشت یاد جانباختگان پرواز اوکراین نیز آماده شویم.

گرامیداشت یاد جانباختگان، گرامیداشت خیزش حق طلبانه ما علیه مشتی جانی و دزد و فاسد است. اعلام این حکم جامعه است که آبان ادامه دارد. اعلام عزم مردم است که مبارزه مردم برای سرنگونی حکومت پلید اسلامی توقف بردار نیست. یاد همه جانباختگان را گرامی میداریم و مراسم ها را به صحنه محاکمه حکومت و سران جنایتکارش تبدیل میکنیم.

گرامی باد یاد جانباختگان راه آزادی
گرامی باد خیزش آبان
نابود باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *