١٩ آبان: فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه به تجمع مقابل گیت شرکت

اعتراض کارگران به انتصاب دو نفر جدید به جای دو همکار اخراجی خود

بنا بر آخرین خبرها کارفرمای نیشکر هفت تپه و قائم مقام وی آمیلی دو نفر جدید به اسامی عباس حمدانی و عباس هادیان را بعنوان سرپرست و معاون سرپرست در بخش تجهیزات به جای مهدی کیانی و اسماعیل عباسی منجزی منتصب کرده اند. قرار است در مراسم معارفه این دو فرد جدید شورای اسلامی و افرادی از دارودسته اسدبیگی نیز حاضر شوند. این موضوع بر خشم و اعتراض کارگران علیه مزدوران شورای اسلامی بیشتر دامن زده است.

اسماعیل عباسی یکی از نمایندگان کارگران است که در هشتم آبانماه بازداشت و در چهاردهم آبان بدنبال اعتراضات جانانه کارگران آزاد گردید و اکنون همراه با چهارده کارگر دیگر حکم اخراج آنها داده شده است. در اعتراض به این اخراج ها چندین روز است که در نیشکر هفت تپه تجمع و اعتراض جریان دارد. در رابطه با همین موضوع و انتصاب دو نفر جدید به جای مهدی کیانی و اسماعیل عباسی کارگران نیشکر هفت تپه برای فردا بیستم آبانماه به تجمع اعتراضی در مقابل گیب شرکت فراخوان داده اند.

گفتنی است که بدنبال اعتراضات گسترده کارگران به اخراجها، به پانزده کارگر اخراجی اعلام شده که برای بازگشت به کار باید تعهد بدهند. اما این کارگران تن به این شرط و شروط نداده و بهمراه دیگر کارگران یکپارچه مقابل این زورگویی ها ایستاده اند.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگشت بی قید و شرط همکاران خود به سر کار، توقف پادگانی کردن هفت تپه و ورود هر روزه نیروی انتظامی به شرکت، بسته شدن پرونده های امنتیتی تشکیل شده علیه کارگران و پایان دادن به اخراجها، دستگیریها و احضارها و اجرایی شدن وعده های داده شده هستند. جدالی سخت در نیشکر هفت تپه در جریان است و کارگران با قدرت تصمیم گیری جمعی و شورایی خود متحدانه ایستاده اند. از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه باید فعالانه حمایت و پشتیبانی کرد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ آبان۱۳۹۹، ٩ نوامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *