اطلاعیه خبری: اعتراضات کارگران جهاد نصر، تراورس، نفت هفتگل، آزاد راه کاریز، زرین پودر و پرستاران

روز ١٦ آبان کارگران جهاد نصر کشاورزی همدان از شرکت های وابسته به طرح ۴۶هزار هکتاری ابرسانی به دشت سیستان پس از ماه ها اعتراض و تجمع نیمی از حقوق ۹ماهه خود را از جهادکشاورزی بلوچستان و سیستان دریافت کردند. کارگران تمام طلبهایشان را میخواهند.

روز پنجشنبه ١٥ آبانماه کارگران نگهداری خطوط ابنیه فنی تراورس بدنبال اعتراضاتشان تنها موفق به دریافت ۵۰ درصد از حقوق مردادماه خود شدند.این کارگران در حال حاضر ۵۰ درصد باقیمانده حقوق مرداد ماه، و مزد مهر ماه را طلب دارند. کارگران خواستار تمامی طلبهایشان و پرداخت بموقع دستمزدها در هر ماه هستند. این کارگران همچنین خواستار حذف شرکت های پیمانکاری و قراردادهای مستقیم کاری هستند.

-با گذشت حدود ۴ سال از بیکاری کارگران پروژه احداث شرکت نمک‌زدایی نفت هفتگل، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به شغل سابق خود هستند. شماری از این کارگران با سوابق کار ۴ تا ۵ سال بعد از اتمام پروژه به مرور تحت عنوان عدم نیاز اخراج شده اند. این کارگران سالهاست پیگیر بازگشت به کار خود هستند و در این رابطه از ابتدای آبان ماه سال جاری چندین تجمع در مقابل نهاد‌های دولتی همانند فرمانداری هفتگل برپا کرده اند. به گفته کارگران هفتکل دومین شهر نفتی خاورمیانه است که با ۴۵چاه فعال به طور میانگین، روزانه بیش از ۴۵هزار بشکه نفت صادر می‌کند.

  • روز ١٤ آبان کارگران یکی از کارگاههای شرکت آزاد راه کاریز در شهر رودبار در اعتراض بە عدم پرداخت ٣ ماە حقوق معوقە خود دست از کار کشیدند.
  • روز ١٤ آبان کارگران بیکار شده شرکت زرین پودر با خواست بازگشت به کار دست به تجمع زدند.
  • روز ١٣ آبان شماری از پرستاران استان بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه مزد، عدم دریافت حق کرونا و کم شدن کارانه خود تجمع کردند.

پیش بسوی اعتراضات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ آبان۱۳۹۹، ٦ نوامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *