جدید ترین

١١ آبان: ادامه اعتصاب کارگران پتروشیمی فن آوران و چند خبر دیگر

  • روز ١١ آبان اعتصاب کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهروارد دومین روز خود شد. اعتراض این کارگران به پایین بودن میزان حقوق و وضعیت نابسامان شغلی و وعده های انجام نگرفته است. این کارگران خواستار قراردادهای دائم برای رفع تبعیض در خدمات شغلی و ردیف های استخدامی و لغو قراردادهای موقت و پیمانی هستند.

در رابطه با همین موضوع قبلا در پتروشیمی های غدیر و نوید زر شیمی کارگران تجمع اعتراضی داشته اند. اعتراضات در میان کارگران نفت، پتروشیمی ها و مراکز وابسته به نفت دامنه اش گسترده تر شده است.

  • روز ١١ آبان شماری از کارگران پیمانی آبفای اهواز که در روز گذشته با سفر به تهران به نیابت از ١٤٠٠ کارگر شاغل در این بخش در مقابل ساختمان وزارت نیرو تجمع کرده بودند، پس از کسب توافقاتی بر سر خواسته‌های خود موقتا به اعتراض خود خاتمه داده و به محل اقامتشان بازگشتند.

اعتراض این کارگران به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی خود و عدم تبدیل قراردادهایشان به دائمی و دیرکرد پرداخت دستمزدهاست. آنها هر کدام با واسطه چند شرکت پیمانکاری با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال مشغول به کارند. زیر فشار اعتراض کارگران حدود ٤ ماه است که بخشنامه تبدیل قرارداد های آنها به دائمی داده شده اما اجرایی نشده است.

در رابطه با این موضوع کارگران آب و فاضلاب اهواز بارها تجمع و اعتراض کرده اند. روز ١١ آبان کارگران کشت و صنعت مغان در ادامه تجمعات اعتراضی خود به بلاتکلیفی شغلی بدلیل عدم تعیین تکلیف با مالکیت شرکت، مقابل اداره مرکزی این مجتمع تجمع کردند. بنا بر خبر در همین رابطه کارگران بخش های مختلف کشت و صنعت مغان و رانندگان مرتبط به این مجتمع طی هفته های گذشته همه روزه، مقابل اداره مرکزی شرکت تجمع داشته اند.

  • بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران حیدر قربانی کارگر ساختمانی و عضو این اتحادیه توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو در شهر قدس ابلاغیه‌ای دریافت نموده است که در روز یکم آذرماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه جهت رسیدگی به اتهامات خود در آن شعبه حاضر گردد.

حیدر قربانی قبلا در روز ۱۸ خرداد توسط مأمورین وزارت اطلاعات در منزل شخصی‌اش دستگیر شده بود که پس از ۲۳ روز بازداشت با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد گردید. اتحادیه آزاد در اطلاعیه خبری خود احضار و تداوم تعقیب قضایی حیدر قربانی را قویاً محکوم کرده و خواستار رفع تعقیب قضایی از حیدر قربانی میشود.

به احضار ها و بازداشت ها باید فوری خاتمه داده شود و پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران، معلمان و تمامی فعالین سیاسی مسدود گردد.

پیش بسوی اعتراضات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران ١١ آبان۱۳۹۹، ١ نوامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *