تجمع کارگران نیشکر هفت تپه برای آزادی همکاران بازداشتی خود, کارگر زندانی آزاد باید گردد

امروز شنبه دهم آبانماه کارگران بخش‌های داخلی نیشکر هفت تپه در اعتراض به بازداشت چهار همکار خود یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند. روز گذشته نهم آبانماه نیز تعدادی از کارگران در اعتراض به این دستگیری ها و برای پیگیری وضع همکاران بازداشتی خود مقابل پلیس امنیت شوش تجمع کرده بودند.

کارگران اعلام کرده اند که تا وقتی همکاران بازداشتی آنها آزاد نشوند و خواستهای آنها پاسخ نگیرد به تجمعات خود ادامه خواهند داد و آرام نخواهند گرفت. کارگرن اولتیماتوم به از سر گیری اعتصاباتشان را داده اند. یک خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه آزادی همکاران بازداشتی و پایان دادن به احضارها و دستگیریها و پرونده سازی ها است. کارگران اعلام کرده اند که دستگیریها، احضارها و تفرقه افکنی ها نمیتواند ذره ای در پیگیری خواستها و مطالبات آنها خدشه ای وارد کند و خواستار اجرای فوری تصمیمات و وعده های داده شده از جمله خلع ید از اسد بیگی و باند مافیایی او، اخراج مدیران بازنشسته بازگردانده شده باند اسدبیگی به شرکت، بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمام بخش ها و همچنین بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکار اخراجی دیگر آنها که از سال ٩٧ از کار بیکار شده اند، و پرداخت فوری دو ماه طلب مزدی و تمدید دفتر چه های بیمه شان هستند.

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری روز هشتم آبان بازداشت و به بازداشتگاه آگاهی شوش منتقل شدند.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستهای بحق و روشنی دارند و مدتهاست متحدانه برای رسیدن به خواستهایشان با عزمی جزم در حال مبارزه هستند. با تعرضات حکومت نه فقط مبارزه کارگران فروکش نخواهد کرد بلکه شدت خواهد یافت. در سراسر کشور و در سطح جهانی کارگران و بخشهای مختلف مردم این مبارزه را با دقت و با سمپاتی دنبال میکنند. دستگیری کارگران نیشکر هفت تپه یک گستاخی نفرت انگیز از سوی حکومت و قوه قضائیه کثیف آنست و با خشم و نفرت همه مردم روبرو خواهد شد. حکومت اسلامی باید بداند که تعرض به کارگران نیشکر هفت تپه بی جواب نمیماند.

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران بازداشتی تاکید دارد و همگان را به دفاع از اعتصاب و مبارزات نیشکر هفت تپه فرا میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
زنده باد همبستگی با کارگران هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آبان۱۳۹۹، ٣١ اکتبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *