احضار و بازجویی و پرونده سازی برای پنج تن از کارگران هفت تپه, جدال در نیشکر هفت تپه ادامه دارد

بنا بر خبرهای منتشر شده روز ١ آبان ٥ نفر از نمایندگان کارگران در نیشکر هفت تپه به اسامی ابراهیم عباسی، عادل سرخه، امید آزادی، حسن کهنکی و صاحب ظهیری با شکایت کارفرما و به دستور دادستان که همواره در خدمت باند مافیایی اسد بیگی عمل کرده است به پاسگاه انتظامی شهر شوش احضار شدند و به اتهام “اخلال در نظم” مورد بازجویی قرار گرفتند. در حالیکه زیر فشار اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه خلع مالکیت اسد بیگی به تصویب رسیده و پانزده آبان موعد این برکناری است، دارو دسته های باند او آخرین توطئه گری ها و تقلاهایشان را بکار میبرند و با انواع تشبثات از جمله با دامن زدن به درگیری با کارگران سعی دارند که فضای شرکت را به آشوب بکشند و بهانه ای برای تعرض نیروهای حکومت به کارگران بدست بدهند. در همین راستا دستگاه قضایی در همدستی با چپاولگران و دزدان دست به احضار کارگران و پرونده سازی علیه آنها زده تا کارگران را از خواستها و مطالباتشان عقب بزند. اما کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت اتحاد خود ایستاده و مصصملنه بر مطالباتشان پافشاری میکنند.
کارگران هفت تپه تا همینجا دستاوردهای مهمی داشته اند. توانسته اند با مبارزات قدرتمند خود، خلع ید اسدبیگی را که خواست اصلی شان بود به حکومت تحمیل کنند، توانسته اند فشار بیاورند تا برکناری مدیران بازنشسته ای که به کار بازگردانده شده و از همدستان باند اسدبیگی هستند پذیرفته شود، توانسته اند بخشی از مزد خود را نقد کنند و توانسته اند جلوی انحلال شرکت و فروش زمین هایش را بگیرند و قول زیر کشت رفتن ٣٠٠٠ هکتار زمین های کشاورزی را بگیرند. استاندار خوزستان که از رشوه بگیران اسدبیگی بوده متعهد به پیگیری این امر شده است. اکنون کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر همه این وعده و وعیده ها هستند و کوتاه نمی آیند. بعلاوه کارگران خواستار پرداخت بموقع دستمزدها و دو ماه طلب باقیمانده خود و اجرایی شدن وعده تمدید دفترچه های بیمه شان هستند. خواستار بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکار دیگر خود که در اعتراضات سال ٩٧ دستگیر و بعد زیر فشار اعتراض کارگران آزاد و پرونده هایشان بسته شد، هستند. خواستار گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره شرکت تحت نظارت و مشورت شورایشان هستند.
اکنون در اعتراض به احضارها و فشار به نمایندگانشان و گرو گرفتن بخشی از مزد آنان، کارگران با محکوم کردن هرگونه پرونده سازی ای علیه اعتصابیون هفت تپه اعلام کرده اند که اینگونه اقدامات نمیتواند آنها را از حق خواهی و مطالبه گری برحق خود باز دارد. اینگونه است که جدالی سخت در هفت تپه در جریان است. از مبارزات و خواستهای کارگران هفت تپه وسیعا حمایت کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٣ آبان۱۳۹۹، ٢٤ اکتبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *