تهدید به مرگ اعضای خانواده های جانباختگان پرواز PS752 باید با اعتراض وسیع روبرو شود!

حامد اسماعیلیون یکی از اعضای خانواده هایی که عزیزان خود را در جنایت عامدانه سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط جمهوری اسلامی از دست دادند، تهدید به مرگ شده است. او در فیس بوک خود نوشته است که شاهد «پیغام‌های نفرت‌انگیز، اتومبیل‌های مشکوک، تماس‌های عجیب و تهدیدات به مرگ» بوده، ولی از «مواجهه‌ با قاتلین جمهوری اسلامی واهمه» ندارد.آقای اسماعیلیون که ساکن کانادا است همچنین خبر داده است که تمام این موارد را با «پلیس تورنتو و فدرال» در میان گذاشته و قرار است «تحقیقات جامعی» در این زمینه انجام شود.

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز PS752است. وی تاکنون در ایجاد همبستگی بین خانواده‌های قربانیان این جنایت هولناک، بلند کردن صدای دادخواهی خانواده ها و در جهت دادخواهی و محاکمه عاملان و آمران این جنایت شوم در دادگاهی بی‌طرف و مستقل نقش مهم و موثری داشته است.

تهدید به مرگ خانواده هایی که عزیزان خود را در این جنایت ضد انسانی از دست داده اند از جانب رژیمی صورت می گرد که این جنایت عامدانه را مرتکب شده و میخواهد مانع افشاگری خانواده ها و طرد جمهوری اسلامی در سطح بین المللی شود. جمهوریاسلامی از همان اولین روزهای پس از وقوع این جنایت به اشکال مختلف و با فرومایه ترین و بیشرمانه ترین رفتارها به اذیت و آزار و تهدید خانواده های قربانیان این جنایت پرداخت تا مانع مراسم های آنان، تجمعات آنان و افشاگری آنها شود و جلو دادخواهی آنها را بگیرد. خانواده ها،هم”انجمن خانواده های جانباختگان پرواز PS752″ را تشکیل دادند و فعالیت وسیعی را با خواست محاکمه آمرین و عاملین این کشتار بیرحمانه شروع کردند و هم در ایران دست به تجمع میزنند و به اشکال مختلف یاد عزیزانشان را گرامی میدارند. از جمله اخیرا در مقابل یکی از دفاتر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در تهران همزمان با مذاکره هیئت های دولت اوکراین و جمهوری اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند. آنها در این تجمع از سرنگونی هواپیمای مسافربری اواکراینی نه بعنوان حادثه بلکه با عنوان جنایت علیه بشریت حرف زدند و اعلام کردند که پیش از انجام هر مذاکره ای خواهان محاکمه عاملین این جنایت هولناک هستند و امثال حسین سلامی فرمانده سپاه باید در زندان باشند.

حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن تهدید به مرگ حامد اسماعیلیون همه مردم آزادیخواه ایران و جهان را فرامی خواند که به تهدیدات وحملات بیشرمانه حکومت به خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی اعتراض کنند و از دادخواهی آنها قویا حمایت نمایند. جنایتps752 باعث رسوایی بیسابقه جمهوری اسلامی در انظار جهانی شدو آنرا در مخمصه بیشتری قرار دادو با تهدید خانواده ها از این مخمصه رهایی نخواهد یافت. این جنایت بدون تردید عمر ننگین حکومت اسلامی را کوتاهتر کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳ آبان ۱۳۹۹- ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *