اطلاعیه خبری: تجمع کارگران قرارداد موقت نفت مقابل مجلس و دو خبر دیگر

  • روز ٢٩ مهر کارگران قرارداد موقت وزارت نفت با خواست تبدیل وضعیت قرار دادها به قرارداد مدت معین، رفع تبعیضها بین نیروها و همسان سازی حقوقی با نیروی رسمی وزارت نفت مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. این کارگران بارها بر خلع ید از پیمانکاران و لغو قرار دادهای موقت و داشتن قراردادهای مستقیم با نفت تاکید کرده اند. اعتراض این کارگران ادامه دارد. اعتراضات در میان کارگران نفت و مراکز وابسته به آن گسترش می یابد.
  • روز ۳۰ مهرماه حدود ۳۰۰ تن از کارگران شرکت آبفای اهواز، در اعتراض به اجرائی نشدن ابلاغیه تغییر وضعیت شغلی آنها در مقابل ساختمان این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. اعتراض آنان به قرارداد برده وار موقت کاری و تعویق دائم پرداخت دستمزدها و نداشتن امنیت شغلی است.
  • روز ٢٩ مهر رانندگان تانکر داران بیرجند در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و پایین آمدن هر روزه قدرت خرید خود در یک اعتراض هماهنگ در بندر امام، اصفهان و سیمان همدان دست به اعتصاب زدند. رانندگان کامیون نیز در این هفته در رابطه با همین مشکلات در چرمهین اصفهان، پایانه اکبرآباد تهران، پایانه اراک، دست از کار کشیدند. گران شدن لاستیک، قیمت نجومی لوازم یدکی کامیون و تانکر، در آمد اندک و فشار سنگین اقتصادی و ناامنی جاده ها، وجود مافیای حمل و نقل و وضع نابسامان کاری موضوعات مهم اعتراضی آنهاست. این اعتراضات ادامه دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ مهر۱۳۹۹، ٢١ اکتبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *