اعتصاب کارگران تجهیزات و داخلی هفت تپه و ادامه اعتراض در پالایشگاه لامرد

اعتصاب کارگران بخش تجهیزات و داخلی نیشکر هفت تپه
روز ٢٩ مهر کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضاتشان در بخش های تجهیزات و داخلی کارخانه برای پیگیری دستمزدهای پرداخت نشده خود دست به اعتصاب زدند. بنا بر خبر زیر فشار اعتراض کارگران در رابطه با خواست پرداخت دستمزدهای معوقه تا کنون مزد تیرماه کارگران و حقوق پایه مرداد آنها پرداخت شده است. به بخشی از کارگران حقوق پایه شهریور ماه را هم پرداخت کرده اند. همچنین به ٢٤ نفر از فعالین کارگری فقط حقوق پایه پرداخت شده است. اعتصاب امروز کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به این شیوه از پرداخت دستمزدها و عدم پرداخت بموقع آن صورت گرفت. بدنبال این حرکت اعتراضی وعده داده شد که باقی مزد ٢٤ فعال کارگری که مزدشان کامل پرداخت نشده است، پرداخت گردد. کارگران نیشکر هفت تپه این اقدامات را تلاش و توطئه بقایای باند اسد بیگی و دیگر دست اندرکاران شرکت جهت ایجاد تفرقه در صفوف متحد خود میدانند و متحدانه با تصمیم گیری شورایی در مقابل آن ایستاده اند.
کارگران نیشکر هفت تپه بر پرداخت بموقع دستمزدها، بازگشت به کار تمامی همکاران اخراجی و اخراج مدیران بازنشسته بازگردانده به کار وابسته به دارو دسته اسد بیگی پافشاری میکنند و به امنیتی کردن محیط کارشان اعتراض دارند. کارگران منتظر عملی شدن تصمیم مجلس اسلامی برای جمع شدن بساط اسدبیگی و باند مافیایی او از این مجتمع کارگری هستند. اعتراضات در نیشکر هفت تپه ادامه دارد.


ادامه اعتراض کارگران پالایشگاه پارسیان لامرد
روز ٢٩ مهر اعتصاب کارگران پالایشگاه پارسیان لامرد وارد چهارمین روز خود شد. اعتصاب این کارگران از ٢٦ مهر در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه مزد و دیگر مطالباتشان شروع شده است. روز گذشته ٢٨ مهر ماه زیر فشار اعتراضات کارگران مزد مرداد ماه و نیمی از مزد شهریور آنها پرداخت شد. کارگران پالایشگاه پارسیان همه طلبهای خود و دیگر مطالباتشان از جمله افزایش دستمزدها و دائمی شدن قراردادهای کاری و رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا و بهبود جدی وضع خوابگاهها و غذاخوردی و شرایط کاری و زیستی شان را طلب میکنند. اعتصاب این کارگران ادامه دارد.

پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ مهر۱۳۹۹، ٢٠ اکتبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *