اولتیماتوم دو هزار کارگر عسلویه، ادامه اعتصاب پالایشگاه لامرد، و نفت کش های خوزستان

بیانیه دوم ٢٠٠٠ کارگر شاغل در عسلویه
روز ٢٨ مهر دو هزار کارگر پیمانی شاغل در عسلویه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه و خلف وعده های داده شده، در بیانیه دوم خود به پیمانکاران و مقامات دست اندر کار اتمام حجت کردند که اگر په وضعیت آنها و مطالباتشان پاسخی داده نشود، دوباره دست به اعتصاب خواهند زد. در بخشی از بیانیه این کارگران چنین آمده است:” اکنون که زمزمه های اعتراض در میان کارگران بلند است. پیمانکاران برای اینکه با اعتصاب مجدد آنان پروژه هایشان در این روزهای آخرش لنگ نشود، اعلام کرده اند که پیمانکار بعدی بخشی از آنان را به کار خواهد گرفت. و البته بخشی از کارگران هم در فاز های مختلف کار گرفته اند. اما در این میان شماری از کارگران با پایان پروژه از کار بیکار میشوند. اینکه با کوچکترین واکنش ما عقب می نشینند و وعده میدهند، نشانه ترس از اتحاد مبارزاتی ما کارگران است. بنابراین باید متحد باشیم و جلوی این تعرضات و بازی با زندگی و معیشتمان بایستیم”. کارگران پیمانی عسلویه بار دیگر بر خواستهای فوری خود از جمله افزایش دستمزدها متناسب با افزایش قیمت ها، پرداخت دستمزدهای معوقه، تبدیل قراردادهای پیمانی به دائم و بهبود وضعیت کاری و معیشتی خود تاکید کردند.

ادامه اعتصاب کارگران پالایشگاه گاز پارسیان لامرد
روز ٢٨ مهر کارگران و کارمندان پالایشگاه گاز پارسیان لامرد برای سومین روز دست به اعتصاب زدند. اعتراض آنان به تعویق پرداخت ٤ ماه مزد و خلف وعده های داده شده است. روز گذشته کارگران با ماندن در خوابگاه سرکار حاضر نشدند و سرپرستان با سر زدن به آنان اعلام کردند که حق با کارگران است. اما گوش کارگران از این حرفها پر است، آنها حق و حقوشان را میخواهند. ابزار قدرتمند کارگران اعتصاب است اما تجمع در محوطه کارخانه و تصمیم گیری جمعی میتواند همه کارگران را دخیل و متحد کند. نیشکر هفت تپه یک الگوی خوب برای پیشبرد قدرتمند اعتراضات با اتکاء به تصمیم گیری شورایی کارگری است.

اعتصاب رانندگان نفش کش های خوزستان
صبح روز ٢٨ مهر حدود ١٥٠ راننده نفت کش های خوزستان بدلیل نداشتن لاستیک و قیمت بالای آن و گرانی سرسام آور لوازم یدکی کامیون از بارگیری خود داری کرده و دست به اعتصاب زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٨ مهر۱۳۹۹، ١٩ اکتبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *