atashsozi1

اعتراضات کارگران آتش نشانی، بیمارستان و دو خبر دیگر

  • روز ٧ مهر کادر پرستاری بیمارستان روحانی بابل در اعتراض به عدم پرداخت اضافه کاری و کارانه با حضور در محوطه بیمارستان، خواستار پاسخگویی رییس دانشگاه شدند.
  • روز دوشنبه ۷ مهر شماری از آتش‌نشانان اصفهان با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل استانداری این استان، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.همچنین روز ١٥ اسفند شماری از آتش‌نشانان ایستگاه‌های مختلف آبادان در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه مطالبات مزدی و بیمه ای خود، در محوطه ورودی ساختمان مرکزی شهرداری این شهر تجمع کردند. علاوه بر دو ماه دستمزد پرداخت نشده، دستمزد ماه‌های آبان، آذر و دی ماه آنها نیز به صورت ناقص و بدون پرداخت اضافه‌کاری انجام شده است. کارگران همچنین خواهان تسریع در پرداخت عیدی سال جاری خود هستند. حق بیمه آتش‌نشانان آبادان نیز که در ۵ ایستگاه آتش‌نشانی مشغول فعالیت هستند حدود یکسال است به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. بعلاوه تامین نشدن تجهیزات ایمنی از جمله مشکلاتی است که همچنان گریبان‌گیر این کارگران را گرفته است.
  • روز یکشنبه ۶ مهر جمعی از مینی بوس داران سمنان برای انعکاس صدای اعتراضشان به سطح پایین در آمد بدنبال بالا رفتن هزینه‌های تعمیرات و نگهداری و عدم حمایت دولت با کم کردن سهمیه سوخت وتوزیع نکردن لاستیک دولتی وهمچنین رسیدگی نکردن سازمان تامین اجتماعی به خواسته هایشان دست از کارکشیده ومقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
  • روز ٥ مهر کارکنان نفت عضو پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر نفت اهواز در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۰ ساله
    تحویل مسکن هایشان همزمان با بازدید نمایندگان مجلس اسلامی با همراهی مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان از محل این پروژه، تجمع کرده وخواهان به سرانجام رساندن بیش از ۷۰۰ واحد نیمه کاره و بی سرانجام شدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٧ مهر۱۳۹۹، ٢٨ سپتامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *