٤٧ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل جمهوری اسلامی را محکوم کرد!

روز جمعه ٢٥ سپتامبر ٢٠٢٠ (۴ مهر ۹۹)، نمایندگان ٤٧ کشور حاضر در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در بیانیه نسبتا شدیداللحنی که توسط نماینده دولت آلمان قرائت شد، اعدام نوید افکاری، نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران، سرکوب زندانیان سیاسی، بکارگیری مجازات اعدام و بخصوص اعدام کودکان و نوجوانان و بکارگیری شکنجه و سرکوب وحشیانه اعتراضات مردم را محکوم کردند. در این بیانیه ٤٧ کشور حاضر در نشست شورای حقوق بشر خواهان متوقف کردن مجازات اعدام در ایران و آزادی زندانیان سیاسی شده اند، از حکومت اسلامی خواسته اند موازین دادرسی عادلانه را رعایت کند، از خود قاتلین خواسته شده که موضوع کشتار آبانماه را بررسی کنند و از “شجاعت مدافعان حقوق بشر” و بخصوص از مدافعان حقوق زنان، فعالان محیط زیست و وکلای دادگستری ستایش کرده اند.

این بیانیه مشترک که در پی گزارش مشروح و پر انعکاس سازمان عفو بین الملل از جنایات جمهوری اسلامی در آبانماه گذشته، اعتراض وسیع در داخل و خارج ایران به اعدام وحشیانه نوید افکاری و بر علیه مجازات اعدام، همینطور اقداماتی نظیر لغو سفر وزیر امور خارجه ایران به اروپا منتشر میشود، حائز اهمیت سیاسی جدی است. اکنون بروشنی میتوان دید که دولت ها و دست اندرکاران کشورهای بیشتری دارند متوجه میشوند که مردم قهرمان ایران حلقه اعتراضات و اعتصابات شان را بر جمهوری اسلامی تنگ تر و تنگ تر میکنند و قطعا خواهان سرنگونی این رژیم سفاک اسلامی هستند. دیگر فضای سازش و مماشات با یکی از جنایتکارترین رژیم های حاضر که هر روز رسواتر و به سقوط نزدیکتر میشود غیر ممکن میشود. جمهوری اسلامی دارد زیر فشار اعتراضات و مبارزات هر روزه کارگران، زنان، جوانان و دانشجویان، بازنشستگان و فعالان محیط زیست، جنبش علیه اعدام، جنبش همجنسگرایان و غیره در چشم افکار عمومی جهان به جایگاهی رانده میشود که زمانی رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی اشغال کرده بود. انعکاس این وضعیت است که اکنون در تصمیمات دولت ها، نهادهای سازمان ملل، نهادهای بین المللی ورزشی و فرهنگی خود را نشان میدهد.

طرد و انزوای سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی و بیرون کردن این حکومت اسلامی ننگ بشریت از همه مجامع جهانی امر مهمی است که حزب ما سالهاست در دستور کار خود قرار داده و بسهم خود برای آن میکوشد. جمهوری اسلامی حکومت مردم ایران نیست و هیچ مشروعیتی ندارد. این حکومت قاتل مردم ایران است و باید برود. لذا باید در جهان و توسط همه نهادها و دولت ها و در همه جا محکوم و منزوی شود. مردم ایران شایسته حکومتی هستند که با اعمال اراده مستقیم خود برپا میکنند و آزادی و برابری و رفاه و شادی و انسانیت را در ایران برقرار میکنند.

حزب کمونیست کارگری
۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *