اعتراضات کارگران شهرداری در ١٣ شهر و دو خبر دیگر

۸۰ کارگر شهرداری سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ ماه معوقات مزدی دارند. روز ششم مهرماه زیر فشار اعتراضات متوالی این کارگران علی فرد شهردار سی‌سخت اعلام کرد که یک ماه از معوقات مزدی این کارگران تا دو روز آینده پرداخت می‌شود. کارگران تمام طلبهای خود را میخواهند.

همچنین اعتراضات صدها کارگر شهرداری تبریز برای حذف شرکت های پیمانکاری و تبدیل وضعیت استخدامی آنها از پیمانی به قرارداد مستقیم، و نیز برای افزایش حقوقها و در اعتراض به وعده های توخالی مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر ادامه دارد. این کارگران در روز ٥ مهر بار دیگر خبر اعتراض خود را رسانه ای کردند. بنا بر خبر در شهر تبریز دو هزار کارگر در ده منطقه تحت مسئولیت ٢٧ پیمانکار به کار اشتغال دارند. هم اکنون کارزاری سراسری در میان کارگران شهرداری در جریان است که طی طوماری بر خواستهای فوری ای چون خلع ید از پیمانکاران و متوقف کردن استخدام های پیمانی و تبدیل قراردادهای موقت به دائم تاکید کرده اند. تعویق پرداخت دستمزدها و سطح نازل حقوقها، قراردادهای موقت کاری و عدم اختصاص تجهیزات لازم برای مقابله با بیماری مهلک کرونا موضوعات مهم اعتراض کارگران شهرداری در سطحی سراسری است. اعتراض کارگران شهرداری هر روز گسترده تر و سراسری تر میشود. طی دو هفته اخیر این کارگران در شهرهایی چون تبریز، سی سخت، خرمشهر، زنجان، سوسنگرد، اهواز، آغاجاری، لالی، کوت عبدالله، بناب، خوی، دشت آزادگان و هویزه دست به اعتراض زده و پیگیر خواستهایشان شدند. حزب کمونیست کارگری کارگران شهرداری در تمام شهرها را به کارزار علیه قراردادهای پیمانی و در دفاع از زندگی و معیشت خود فرا میخواند.

  • روز شنبه ۵ مهر، کارگران مجتمع فولاد زرند ایرانیان (شرکت پیمانکاری نوین سازه هزار) اعتراض خود را به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وتهدید به اخراج کارگران معترض رسانه ای کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ مهر۱۳۹۹، ٢٧ سپتامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *