mina

کارزار برای تعطیل مرکز اسلامی هامبورگ وابسته به جمهوری اسلامی، گفتگوی انترناسیونال با مینا احدی!

انترناسیونال: در هفته های اخیر کارزار و جنب و جوش گسترده ای برای تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد هامبورگ که مقر و مرکز این نهاد اسلامی دست ساز حکومت اسلامی ایران است براه افتاده است. مینا احدی یکی از فعالین شناخته شده در آلمان علیه جریانات ارتجاعی اسلامی است و در زمینه بستن این نهادهای اسلامی نیز فعال بوده است. اینجا گفتگویی در مورد دلایل تلاش برای بسته شدن مرکزاسلامی هامبورگ و مسجد هامبورگ با مینا احدی داریم. .

مینا احدی! قبل از هر چیز لطفا کمی درباره این کارزار بگوئید و اینکه چرا این چنین مورد توجه رسانه های آلمانی قرار گرفته است؟

مینا احدی: مرکز اسلامی هامبورگ، در حقیقت دست دراز شده حکومت اسلامی در آلمان و در اروپا است. این مرکز تقلا میکند شیعیان را در آلمان و اروپا، تحت تاثیر قرار داده از بین آنها سربازگیری کند. در مواردی موفق شده است حتی تعدادی از این جوانان را به جنگ در سوریه و یا برای پیگیری فعالیت های تروریستی به کشورهای دیگر اعزام کند. حکومت اسلامی میگوید این مرکز شیعیان را سازماندهی میکند. این مرکز با قم و تهران وصل است و در آلمان مراکزی وابسته به مرکز المصطفی در قم درست کرده و تدریس اسلامی میکند. دولت آلمان چنان به اینها زمینه داده که در دانشگاهی در برلین نمایندگان این مرکز برای آموزش و تدریس مذهب اسلام و آخوند پروری عضو هستند. این مرکز هر ساله راهپیمایی قدس در برلین سازمان میدهد و به همراه حزب الله و هواداران تروریسم اسلامی در مرکز شهر برلین شعارهای ضد یهودیان سر میدهند و فریاد میزنند اسرائیل را باید کلا نابود کرد. پس ما در مورد یک مرکز مهم حرف میزنیم که در عین حال یک فعالیت اصلی آن جاسوسی در آلمان و جمع آوری اخبار در مورد مخالفین حکومت اسلامی ایران است. سالهای سال است که اعتراضاتی از سوی اپوزیسیون حکومت اسلامی علیه این مرکز جاسوسی و تروریستی حکومت اسلامی به جریان افتاده و به همین دلیل خواست بسته شدن این مرکز و مسجد حکومت اسلامی در آلمان مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

انترناسیونال: استقبال مردم آلمان از این رخداد چگونه است؟ موضع احزاب سیاسی آنجا با توجه به رابطه دیرینه و بسیار حسنه دولت آلمان با اسلامیون ومنجمله جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این کارزار چیست؟

مینا احدی: مردم آلمان طبعا تا جایی که به این موضوع توجه نشان داده اند، از خواست کنترل و یا محدودیت فعالیت این مرکز و در مواردی از بسته شدن آن دفاع میکنند. ولی هنوز چندان توجه زیادی به این حرکات اعتراضی نمی بینیم. چون مستقیما درک نمیکنند ربط این به زندگی و مشکلات خودشان چیست. احزاب سیاسی اما مستقیما درگیر این مسئله شده اند. چرا که اعتراضات بهر حال در جامعه مطرح است و بویژه در هامبورگ برگزاری میتینگ های متعدد در مقابل مسجد و افشاگری های متعدد و حتی ملاقات با مقامات در این شهر و اعمال فشار به آنها باعث شده احزاب سیاسی در مورد این مسئله اظهار نظر کنند. در بین همه احزاب در هامبورگ، در مورد برخورد به این مرکز اختلاف نظر هست. الیت سیاسی قدیمی کماکان بر این باور هستند که باید بر کورس قبلی اتکا کرد و ادامه داد. یعنی روابط حسنه با این مرکز داشت و در مراسم افطار و عاشورا و تاسوعا رفت و از آنها حمایت کرد. ناگفته نماند که سنای هامبورگ با این مرکز قراردادی هم دارد که اینها را طرف حساب میداند و همه امکاناتی که مثلا نهادهای مذهبی دیگر از جمله کلیسا و کاتولیک ها و پروتستان ها دارند، به این مرکز هم داده اند و اینها در سطح رادیو و تلویزیون و .. نمایندگانی دارند که از اهداف خودشان در همان سطح دفاع میکنند و اعمال نظر میکنند. اما اکنون از همه احزاب صداهای مخالف بگوش میرسد و فعالیت های ما حتی در بین این احزاب شکاف انداخته است.

انترناسیونال: روزنامه مشهور دی ولت در شماره یکشنبه خود یعنی در “ولت ام سونتاگ” Welt am Sonntag مصاحبه مبسوطی در باره نقش مسجد امام علی و مرکز اسلامی هامبورگ و همچنین کارزار تعطیلی این مراکز با شما انجام داده است لطفا بطور فشرده مهمترین نکات این مصاحبه را برای ما بازگو نمائید.

مینا احدی: بله این مصاحبه در حقیقت با تمرکز بر فعالیتهای جاسوسی این مرکز و تحت فشار قرار دادن و یا تهدیدات علیه اپوزیسیون در آلمان بود. در این مصاحبه ها با دو نفر از اپوزیسیون یک جوان ٢٣ ساله طرفدار سازمان مجاهدین خلق و با من این مصاحبه ها انجام گرفته و در مجموع از ما پرسیده شده است چه تجاربی با این مرکز ایرانیان داشته و دارند و چرا باید این مرکز بسته شود. در عین حال دی ولت یک رپرتاژ هم تهیه کرده که فیلم کوتاهی است در مورد فعالیتهای این مرکز و با من و همان جوان و همچنین با آخوند مفتح نماینده خامنه ای در آلمان و مسئول این مرکز انجام داده است.

من در این مصاحبه گفتم که چطور ممکنست دولت آلمان و سیاستمداران در این کشور با نماینده خامنه ای در این کشور و با دستهای دراز شده یک حکومت فاشیست و دیکتاتور ، دست دوستی میدهند و به اینها کمک مالی و امکانات سیاسی و رسانه ای میدهند تا از بین شیعیان برای این حکومت نیرو بگیرند و تروریست پروری کنند و علیه اپوزیسیون جاسوسی کنند؟ در عین حال من از مسجد امام علی در هامبورگ شکایت کرده ام، بدلیل برگزاری مراسم گرامیداشت برای قاسم سلیمانی که در آلمان همه میدانند او قاتل هزاران نفر در سوریه و عراق و منطقه است و همچنین مسئول سپاه قدس حکومت اسلامی بوده است که مسئولیت ترور مخالفین در خارج از ایران را به عهده داشته و دست این فرد تا آرنج به خون مردم آلوده است. این شکایت از طرف آقای علی توپراک یک فعال سیاسی شناخته شده در آلمان و من تقدیم دادستان آلمان شده و این شکایت پذیرفته شده و در حال بررسی است.

انترناسیونال: برای تحت فشار قراردادن دول اروپایی برای تحریم سیاسی و بایکوت بین المللی جمهوری اسلامی فکر میکنید چه اقدامات دیگری لازم است انجام شود؟ پیام شما چیست؟

مینا احدی: الان در آلمان و در دنیا بعد از اعدام نوید افکاری که مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت، اعتراض و خشم و نفرت از حکومت اسلامی صد چندان شده است. حکومتی در مقابل اعتراضات جامعه ورزشی به این حکم بی توجه بود و علیرغم اینکه ٨۵ هزار ورزشکار بین المللی در یک طومار به این حکم اعتراض کردند، علیرغم فراخوان چهره های مهم ورزشی و هزاران و حتی میلیونها نفر در دنیا، نوید را اعدام کرد. الان دارد طوفان درو میکند. گفتمان اینها را از نهادهای بین المللی بیرون کنید امروز یک گفتمان عمومی است و ما باید در این اوضاع کاری کنیم که این شعار واقعا عملی بشود. همین هفته اخیر من و مریم نمازی کمپینی را راه انداختیم که در آن در وهله اول ١۵٠ شخصیت شناخته شده فراخوانی را امضا کردند که خواست اخراج رژیم اسلامی از همه نهادها مطرح شده و همچنین گفته بودیم مادام اینها اعدام میکنند هیچ مقام حکومت اسلامی نباید اجازه داشته باشد خارج از کشوربیاید. و خلاصه خواست بایکوت سیاسی حکومت را مطرح کرده بودیم. تا کنون نزدیک به ۶٠٠٠ نفر اینرا امضا کرده اند . بنظر من باید در وهله اول بکوشیم این حکومت را از ورزش بین المللی بیرون بیندازیم و همچنین باید بکوشیم دولتها را درهمه جا تحت فشار قرار دهیم که این حکومت را بایکوت کنند.سفارتخانه هایش را ببندند و اعلام کنند این ها قاتلین مردم ایران هستند. همین هفته تحت فشار افکار عمومی مثلا در آلمان و فرانسه و انگلیس ، سفرای حکومت اسلامی احضار شده و در مورد جنایات این حکومت علیه زندانیان سیاسی و دو تابعیتی ها به این حکومت رسما اعتراض شد. اینها قدمهای مهمی هستند که باید فشار بیاوریم این اقدامات گسترده ترشود. پیام من به مردم ایران اینست که ما در سال ٢٠١٠ با همین اقدامات بین المللی توانستیم سنگسار را در ایران ممنوع کنیم. الان فرصت مناسبی است برای ممنوعیت کامل مجازات اعدام در ایران و نقطه پایان گذاشتن بر اعدامها در ایران. ما در آستانه ده اکتبر روز جهانی علیه اعدام هستیم. شاید بتوانیم در این روز در دنیا باز جنبش بزرگی علیه اعدام در ایران راه انداخته و فشار بیاوریم حکومت اسلامی نتواند اعدام کند. این امکان پذیر است و باید از همه نیرو و توان خود بهره بگیریم. در عین حال همه باید بدانند که واژگون کردن چوبه های دار و بایکوت سیاسی حکومت اسلامی ما را گامها به سرنگونی این حکومت نزدیکتر میکند . پس همه ایرانیان در ایران و در دنیا باید به میدان آمده و کاری کنیم که این امر مهم هر چه زودتر متحقق شود.

انترناسیونال ۸۸۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *