جدید ترین

اعتراضات گسترده کارگران شهرداری و کارزار حذف شرکت‌های پیمانکاری

اطلاعیه خبری:

  • روز شنبه ۲۲شهریور تعدادی از کارگران شهرداری لالی در اعتراض به نپرداختن ۱۲ ماه حقوق خود برای هشتمین روز تجمع کردند.
  • روز ٢٣ شهریور جمعی از کارگران شهرداری «بناب» در استان آذربایجان غربی اعتراض خود را به تعویق پرداخت سه ماه مزد و حق بیمه شان رسانه ای کردند.
  • روز ٢٢ شهریور کارگران شهرداری دشت آزادگان دراعتراض به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق و حق بیمه دست به اعتصاب زده و برای دومین روز در مقابل فرمانداری تجمع کردند.
  • روز شنبه ۲۲ شهریور اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و وعده های پوچ مسئولان وارد دومین هفته شد. یک هفته است که این کارگران در اعتصاب به سر میبرند. در همین روز کارگران شاغل و بازنشسته شهرداری آبادان و کارگران واحد پاکبانی و فضای سبز شهرداری خوی نیز در اعتراض به تعویق دو ماه مزد خود تجمع داشتند.
    دامنه اعتراضات کارگران شهرداری هر روز گسترده تر میشود. تعویق پرداخت دستمزدها، نداشتن ایمنی محیط کار، عدم اجرای پروتکل های بهداشتی در مقابله با بیماری مرگبار کرونا، و در راس همه قراردادهای موقت برده وار کاری یک موضوع مهم اعتراض آنهاست. حسن رسولی خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در روز ٢٣ شهریور از منفی بودن تراز مالی شهرداری و ممکن نبودن پرداخت حقوقها خبر داد. همین خبر فضای اعتراض در میان کارگران شهرداری را گسترش داده است.
    زیر فشار اعتراض کارگران شهرداری علیه قراردادهای پیمانی بررسی این موضوع به مجلس کشیده شده. از جمله در تاریخ ٢٢ شهریور رسول خضری عضو کمیسوین اجتماعی مجلس با گفتن اینکه وضعیت استخدامی ۳۵۰ هزار نیروی شهرداری با اجرای لایحه استخدام شهرداری‌ها تعیین تکلیف می شود، و “ساماندهی” آنها در ٥ گروه رسمی، پیمانی، قراردادی انجام کار معین ( مشخص )، دائم و دارای قرارداد موقت خبر داد.
    اعتراضات در میان کارگران شهرداریها بسیار گسترده و سراسری است. هم اکنون کارزاری در میان کارگران شهرداریها در جریان است. این کارگران با ارسال طوماری اعتراضی به مجلس اسلامی بر دو خواست تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای پیمانکاری شهرداری‌ها، کارگران شاغل در مناطق و ستادها (تبدیل وضعیت و حذف شرکت‌های پیمانکاری حجمی و شرکتی)، و ممانعت از استخدام کارگر جدید به صورت پیمانکاری در مجموعه شهرداری و تصویب لایحه استخدامی شهرداری ها تاکید کرده اند. خواست این کارگران جمع شدن بساط دلالان مفتخور پیمانکار از محیط های کارشان است. این کارزار از هجدهم شهریور آغاز شده و جمع آوری امضا برای آن تا هجدهم مهر ماه ادامه دارد.
    کارزار برای کوتاه شدن دست پیمانکاران بویژه بدنبال اعتصاب کارگران پروژه ای در نفت، اکنون با قدرت بیشتری میتواند به جلو برود. کوتاه شدن دست پیمانکاران خواست کارگران نفت، کارگران برق، کارگران شهرداریها، پرستاران، معلمان و بخش های مختلفی از کارگران است که سالهاست با این شکل برده وار وحشیانه استثمار میشوند. وسیعا باید به این کارزار پیوست.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٣ شهریور۱۳۹۹، ١٣ سپتامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *