اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در هشتاد و چهارمین روز اعتصاب و اعتراض خود

هفت تپه: شماره ٧٧:

امروز ١٦ شهریور کارگران غیر نیشکری هفت تپه همچون روزهای دیگر با خواست بازگشت به کار در مقابل فرمانداری تجمع و اعتراض کردند. روز گذشته علاوه بر تجمع کارگران غیر نیشکری در مقابل فرمانداری، جمعی از کارگران جهت جلوگیری از کشت نیشکر در مزرعه ٥٠٧ حضور یافتند و با ممانعت نیروی حراست روبرو شدند. این اقدام کارگران در اعتراض به کنار گذاشتن کارگرانی بود که در اعتصاب شرکت داشته اند و به جای فراخوان به کار، افراد دیگری به جای آنان بکار گرفته شده اند.
همچنین در این روز جمع دیگری از کارگران با خواست بازگشت به کار کارگران اخراجی در مقابل استانداری تجمع داشتند. در جلسات مجلس اسلامی با نمایندگان کارگران، شریعتی استاندار خوزستان ظاهرا مسئول پیگیری این کار شده بود اما عملا هیچ کاری صورت نداده است. یک شعار اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضات علیه شریعتی و همدستی او با باند مافیایی نیشکر هفت تپه بود. در عین حال کارگران نیشکر هفت تپه پیگیرانه بر انحلال شورای اسلامی این نهاد دست ساز حکومتی و تشکیل و به رسمیت شناخته شدن مجمع نمایندگان خود کارگران تاکید دارند.
لازم به ذکر است که ساعت ٩ شب روز گذشته رادیو جوان در تهران گفتگو و بحثی میان دو تن از فعالین نیشکر هفت تپه یوسف بهمنی و محمد خنیفر و از طرف دیگر احمد نادری نماینده مجلس اسلامی ترتیب داد و در این بحث کارگران صدای اعتراض خود را به غارتگری در این شرکت و وضعیتی که بر سر کارگران آمده بلند کردند. در یکجا محمد خنیفر در مورد کارخانه چغندر هفت تپه میگوید که این فقط حرف است و یک چنین کارخانه ای در هفت تپه احداث نشده است. او از غارتگری در هفت تپه سخن میگوید. بهمن یوسفی نیز میگوید: “دارند فاکتور سازی میکنند و میگویند ما این کارها را کرده ایم. من فروش هفت تپه را دیدم، بدبختی هفت تپه را هم می بینم”.
اینگونه است که کارگران نیشکر هفت تپه بدنبال پایان پانزده روز فرصتی که مجلس اسلامی برای جواب دادن به خواستهای آنان ودر راس آن خلع ید از بخش خصوصی چپاولگر ودزد در این شرکت و تعیین تکلیف مالکیت آن اعلام کرده بود و اجرایی نشدن هیچکدام از وعده های داده شده، در اشکال متنوعی اعتراضشان را ادامه میدهند.
کارگران نیشکر هفت تپه خواستار پرداخت فوری دو ماه دستمزد معوقه و تمدید دفترچه های بیمه شان، بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمام بخش های شرکت، بازگشت به کار اسماعیل بخشی و دیگر همکاران اخراجی، بازداشت اسدبیگی و محاکمه او و باند مافیایی اش، بازگرداندن پول های به سرقت رفته به شرکت و نجات نیشکر هفت تپه از بحران و در راس همه خلع ید از بخش چپاولگر خصوصی از این مجتمع کارگری هستند.
اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در مرحله حساسی قرار دارد و شایسته وسیعترین حمایت هاست.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ شهریور ۱۳۹۹، ٦ سپتامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *