سرکوب خیزش آبان 98 جنایت علیه بشریت است. جهان در محکوم کردن جمهوری اسلامی تعجیل کند!

گزارش مشروح، مستند و تکان دهنده اخیر سازمان عفو بین الملل با عنوان “ویرانگران انسانیت: بازداشت های گسترده، ناپدیدسازی و شکنجه در پی اعتراضات آبان 98” گوشه های دیگری از جنایات مدهش جمهوری اسلامی علیه قیام آبان 98 را در معرض دید جهانیان قرار داد.

سرکوب خیزش آبان توسط جمهوری اسلامی مصداق جنایت آشکار علیه بشریت است. رژیم اسلامی برای چند روز اینترنت و ارتباط با جهان خارج را قطع کرد و دست به کشتار جمعی معترضین به فقر و فلاکت و سرکوب و بیحقوقی و هرآنکس که در خیابان بود زد. کسی هنوز نمی داند دقیقا چه تعداد کشته یا زخمی و ناقص شدند. آمار کشته شدگان از چند صد نفر تا 1500 نفر مطرح شده است. به مردم اجازه نداد حتی برای عزیزان جانباخته شان عزاداری کنند. زخمی ها مخفیانه و در خانه تحت مداوا قرار گرفتند و آنها که به بیمارستان رفتند به زندان و زیر شکنجه فرستاده شدند. اکنون گزارش مورخ 2 سپتامبر 2020 عفو بین الملل در جزئیات و بطور مستند جلوه هایی از جنایات جمهوری اسلامی علیه بیش از 7 هزار دستگیرشدگان آبانماه 98 و خانواده های آنها را به جهان گزارش کرده است.

جمهوری اسلامی در طی حیات نکبت بار خود بارها دست به جنایات و نسل کشی زده است. جنایت آبان 98 یکی از موارد تکان دهنده اکنون با جزئیات و مستند در برابر همگان قرار دارد و دو ماه دیگر نیز سالگرد آن فرا میرسد. جهان در محکوم کردن و منزوی کردن قاتلان حاکم بر ایران باید تعجیل و جدیت بیشتری نشان دهد. از سازمانهای کارگری و مدافع حقوق زنان و دیگر سازمانهای حق طلب گرفته تا نهادهای بین المللی نظیر شورای حقوق بشر سازمان ملل یا اتحادیه اروپا تا همه دولت ها و احزاب سیاسی باید جمهوری اسلامی را بخاطر جنایات آبان مورد مواخذه قرار دهند و محکوم کنند.

حزب کمونیست کارگری تلاش های همیشگی خود در این راه را دو چندان خواهد کرد. ما باردیگرمردم آزادیخواه جهان را فرامیخوانیم در کنار مردم ایران قرار گیرند و دولتهایشان را وادارند تا جمهوری اسلامی را بخاطر جنایت آبانماه محکوم کنند. جمهوری اسلامی باید همچون رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی منزوی و مطرود شود. جمهوری اسلامی قاتل مردم ایران است و هیچ دولتی نباید آنرا بعنوان دولت برسمیت بشناسد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۵ سپتامبر ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *