نامه اتحادیه آزاد کارگران ایران به سازمانهای کارگری جهان و چند خبر دیگر

اطلاعیه خبری:

  • جعفر عظیم زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران از روز ٢٦ مرداد در اعتصاب غذا به سر میبرد. او بخاطر دفاع از حقوق کارگران به پنجسال زندان محکوم شده بود و طی پرونده جدیدی سیزده ماه دیگر حکم زندان نیز علیه او صادر شد. عظیم زاده در زندان اوین علیرغم بیماریهای حاد قلبی و ریوی و مشکوکیت به ابتلاء به بیماری کرونا در بهداری اوین بستری بود که خبر انتقال وی به بیمارستان طالقانی داده شد. اما بعد خانواده اش با خبر شدند که با توطئه گری مخفیانه به زندان رجایی شهر منتقل شده و در سلولی انفرادی محبوس است. در اعتراض به این اقدام جناتیکارانه جعفر عظیم زاده از روز ۲۶ مرداد در اعتصاب غذا بسر میبرد و با وجود وخامت حالش مسئولین زندان حاضر به آزادی وی و انتقال او به بیمارستان نیستند. اتحادیه آزاد کارگران ایران طی نامه ای سرگشاده در پنجم شهریور ماه خطاب به همه نهادها و سازمانهای کارگری و حقوق بشری در سراسر جهان تحت عنوان “جان جعفر عظیم زاده در خطر است” خواستار شده است که نسبت به شرایط خطرناک عظیم زاده توجه ویژه و عاجلی بشود و به هر طریق ممکن به جمهوری اسلامی فشار بیاورند تا وی آزاد شود.
  • روز ٤ شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز در مقابل این سازمان در این شهر با خواست همسان سازی حقوقها و در اعتراض به سطح نازل مستمری ها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خرید خود تجمع کردند.
  • روز ٤ شهریور کارگران هتل هرمز بندرعباس در اعتراض به عدم پرداخت سنوات و نداشتن امنیت شغلی دست به اعتصاب زدند.
  • روز ٤ شهریور کارگران شهرداری منطقه ۳ خرم آباد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزدهایشان تجمع کردند. این کارگران علاوه بر سه ماه مزد، مطالباتی از جمله حق عیدی خود را از سال گذشته طلب دارند.
  • روز ٤ شهریور کارگران کنتور سازی قزوین در اعتراض به تعویق ٢٦ ماه مزد و بلاتکلیفی وضع کارخانه مقابل استانداری تجمع کردند. این کارگران در روز قبل ازآن همراه با خانواده های خود تجمع داشتند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٥ شهریور۱۳۹۹، ٢٦ اوت ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *