واقعیات را به لابی ایسم مجاهدین نفروشید. در پاسخ به مارتین پاتسلت نماینده پارلمان آلمان

اخیرا آقای مارتین پاتسلت نماینده پارلمان آلمان در مقاله ای در پاسخ به مینا احدی،علاوه بر اینکه به روش همیشگی مجاهدین وی را به همراهی با رژیم متهم میکند، به حزب کمونیست کارگری نیز حمله کرده است. ایشان نامه مینا احدی در نقد سازمان مجاهد را “نامه سرگشاده و شرم آور”حزب کمونیست کارگری” به دوستان آلمانی مقاومت ایران” مینامد. اگرچیزی شرم آور باشد این نوع حمله به مینا احدی و حزب بجای پاسخ به واقعیاتی است که مینا احدی مطرح کرده است.

ظاهرا ایشان با کاربرد درست اسامی مشکل دارد. باید به ایشان یادآوری کرد که نامه یک فرد را باید به همان فرد پاسخ داد و نه به حزب متبوعه او، و فرقه مورد حمایت ایشان نیز “مقاومت ایران” نیست، سازمان مجاهدین خلق است که ربط زیادی به مقاومت، و یا بعبارت دقیقتر مبارزه مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی ندارد. همانطور که به ایشان باید یادآوری کرد که اسم حکومت ایران “رژیم ملایان” نیست، جمهوری اسلامی است.ایشان دوست آلمانی یک فرقه اسلامی علیه ملایان است و نه دوست مبارزه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی.

البته مساله از کاربرد غلط اسامی فراتر میرود. عباراتی نظیر “مقاومت ایران” و “رژیم ملایان” ادبیات معمول یک دیپلمات آلمانی نیست، زبان خاص فرقه مجاهدین است. به نظر میرسد دوستی ایشان با فرقه مجاهدین آنقدر نزدیک هست که مقاله ای از قول ایشان نوشته اند و ایشان فقط امضا کرده اند.

آقای پاتسلت از فرقه و سکت نامیدن سازمان مجاهدین برآشفته شده است. ما از ایشان میپرسیم آیا سازمانی که تحت عنوان انقلاب ایدئولوژیک زندگی و روابط شخصی اعضایش را تحت کنترل گرفته است، اعضایش در خارج کشور را بدور از جامعه و روابط اجتماعی و در کمپ های ویژه اسکان داده است، اعضا و طرفدارنش با یونیفورمهای متحدالشکل، که حجاب جزئی از آنست، همه جا ظاهر میشوند، سازمانی که از روابط تشکیلاتی و شیوه انتخاب مسئولین و سلسله مراتبش هیچکس خبر ندارد، و بالاخره سازمانی که کسی نمیداند رهبر عظمایش زنده است یا مرده، چیزی فراتر از یک فرقه و سکت است؟ فکر میکنیم جواب این سئوال برای هرکس از سموم لابی ایستی مجاهدین دور مانده باشد کاملا روشن است.

به نکات دیگر نوشته ای که با امضای آقای پاتسلت منتشر شده نمی پردازیم. مینا احدی به تفصیل به ایشان پاسخ داده است. ما تنها به ایشان توصیه میکنیم که واقعیات را به لابی ایستهای یک فرقه اسلامی که جایگاهی در میان مردم ایران ندارد نفروشند.

دفتر مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ اوت ٢٠٢٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *